آرشیو چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳، شماره ۴۱۴۲
فرهنگ و هنر
۵

قدس در قاب جشنواره فیلم شهر

دبیر پنجمین جشنواره فیلم شهر در نشست رسانه ای این رویداد فرهنگی و سینمایی از نمایش فیلم هایی با موضوع قدس و غزه خبر داد و گفت: با افزودن این بخش به این جشنواره، تلاش داریم نگاه دنیا را به قدس جلب کنیم.

به گزارش جام جم، سیاوش حقیقی گفت: اشاعه فرهنگ مهربانی، تقویت روحیه صبر میان شهروندان، گسترش نشانه ها و نمادهای فرهنگ اسلامی ایرانی در شهر، اشاعه و ارتقای فرهنگ نظم و قانون گرایی، توجه شهروندان به ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، آشنایی شهروندان با تغییرات فرهنگی نامطلوب و آسیب های آن و تحکیم بنیان خانواده و بیان جنبه های مثبت افزایش جمعیت از جمله موضوعاتی است که آثار پنجمین جشنواره فیلم شهر به آن خواهند پرداخت.

دبیر پنجمین جشنواره فیلم شهر افزود: مسابقه سینمایی ایران در شش بخش رقابتی برگزار می شود و آثار ارسالی باید تولید سال 90 به بعد باشد. ضمن این که از میان فیلم های اکران شده هم 15 فیلم را برای نمایش در جشنواره انتخاب خواهیم کرد.

او ضمن اشاره به بخش های بین الملل، جنبی و غیررقابتی درباره بخش ویژه جشنواره فیلم شهر گفت: بخش «قدس و غزه» به عنوان بخش ویژه جشنواره هم به نمایش فیلم های مربوط به شهر قدس و شهر غزه اختصاص خواهد داشت. رسانه های دنیا قدس را بایکوت می کنند و چندان به آن نمی پردازند، بنابراین ما با افزودن این بخش به جشنواره سعی می کنیم نگاه همه دنیا را به سمت قدس معطوف کنیم.

پنجمین جشنواره فیلم شهر با رویکرد ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی و توجه به هویت دینی در بهار سال 94 برگزار خواهد شد.