آرشیو چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳، شماره ۴۱۴۲
حوادث
۱۹

کشف سلاح و 1201 فشنگ از یک خانه قدیمی

سرکلانتر یازدهم پلیس پایتخت از کشف تعدادی سلاح «ژ3»، «یوزی» و «کلت کمری» همراه 1201 فشنگ در جریان تعمیرات یک خانه قدیمی خبر داد.

سرهنگ ابوالقاسم باقری شاد در این باره گفت: چند روز پیش ماموران شهرداری منطقه 7 تهران، گزارشی مبنی بر کشف مقادیری سلاح و مهمات در خیابان شهید علی اکبری را به اطلاع سرکلانتری یازدهم پلیس پایتخت رساندند.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موجود، رئیس کلانتری 104 عباس آباد همراه ماموران تخصصی، به آدرس یادشده اعزام شدند و پس از حضور در محل متوجه شدند کارگری به نام صفدر، در حین عملیات تعمیر ملکی در این محل، با تعدادی مهمات جنگی دفن شده برخورد کرده و ماموران ناحیه 4 شهرداری منطقه 7 را در جریان موضوع قرار داده است.

سرکلانتر یازدهم پلیس پایتخت افزود: ماموران در جریان بازرسی از این ملک یک قبضه سلاح ژ3 مستعمل زنگ زده که در اثر فرسودگی شماره بدنه آن نیز ناخوانا بود، همراه سه قبضه کلت کمری فرسوده و شش عدد خشاب ژ3 و 3 قبضه یوزی را کشف کردند.

باقری شاد خاطرنشان کرد: پس از انتقال مهمات و سلاح های کشف شده به کلانتری، ماموران با شمارش فشنگ های کشف شده متوجه شدند تعداد آنها، 1201 فشنگ بوده که شامل 668 فشنگ کالیبر 45، 15 فشنگ ژ3 و 518 فشنگ 9 میلیمتری است؛ بنابراین پس از صورتجلسه اقلام به دست آمده، این مهمات در اختیار تیم چک و خنثی سازی پلیس تهران بزرگ قرار گرفت. / تسنیم