آرشیو چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳، شماره ۴۱۴۲
حوادث
۱۹

دستگیری باند خانوادگی سرقت طلای زنان سالمند

اعضای خانواده ای که به بهانه کمک به نیازمندان، طلای زنان سالمند را سرقت می کردند، در دام پلیس گرفتار شدند.

به گزارش جام جم، پس از وقوع سرقت های مشابه از زنان سالمند در محدوده شهرری و کهریزک کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان را در دستور کار قرار دادند. بررسی اظهارات مالباختگان نشان داد سارقان با مراجعه به زنان سالمند در اطراف مساجد و حسینیه ها با طرح ادعای کمک به افراد نیازمند اعتماد این افراد را جلب می کردند و کیسه پلاستیکی مشکی حاوی چند تکه لباس کهنه را به مالباختگان تحویل می دادند. آنها سپس به بهانه دیدن طلای قربانیان اقدام به گرفتن طلاو جواهرات زنان کرده و در حالی که انتهای کیسه ها سوراخ بوده طلاها را همراه لباس ها و یک بسته پول در داخل کیسه گذاشته و پس از سرقت طلاها از سوراخ زیرین کیسه، از محل متواری می شوند.

کارآگاهان متوجه شدند که تمامی سرقت ها از سوی گروه مشخصی از سارقان انجام می شود. اظهارات مالباختگان نشان داد سارقان در قالب یک گروه دو نفره و با استفاده از انواع خودروهای سواری ال 90، پژو 405 و پراید، اقدام به سرقت طلاو جواهرات کرده اند. با توجه به شیوه و شگرد سرقت و احتمال ارتکاب سرقت ها توسط گروه مشخصی از سارقان، کارآگاهان با چهره نگاری و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار موفق به شناسایی پدر و پسری به نام فریبرز و علی به عنوان دو عضو گروه سارقان شدند. در ادامه و با توجه به حضور یک سارق زن در سرقت ها و احتمال مشارکت دیگر اعضای خانواده متهمان، تصویر همسر فریبرز نیز از سوی تعدادی از مالباختگان شناسایی شد.

پس از شناسایی هر سه عضو خانواده به عنوان اعضای گروه سارقان، دستگیری آنها در دستور کار پایگاه نهم و کلانتری های محدوده شهرری و کهریزک قرار گرفت و ماموران کلانتری 168 (13آبان) موفق به دستگیری هر سه متهم شدند.

با دستگیری متهمان، آنها از سوی ده ها مالباخته شناسایی شدند که تحقیقات برای شناسایی دیگر مالباختگان ادامه دارد.