آرشیو دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۹۱
ورزشی - اخبار کشور
۹

معاون اول رئیس جمهور: دولت برای اداره کشور با نفت 40 دلاری هم آمادگی دارد

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: دولت برای مدیریت در هر شرایطی حتی برای شرایط مربوط به احتمال شکست مذاکرات هسته ای برنامه دارد.

تبریز- خبرنگار کیهان: اسحاق جهانگیری در شورای اداری آذربایجان شرقی، افزود: در کشوی میز دولت، طرح های لازم برای مقابله با بدترین تحریم ها و سناریوهای احتمالی وجود دارد و دولت برای هر مرحله ای برنامه دارد.

وی تاکید کرد: دولت برای اداره کشور با نفت 40 دلاری هم، برنامه دارد و برغم تمام مشکلات، رشد اقتصادی کشور در 6 ماه اخیر به بیش از 4 درصد رسیده است.

جهانگیری خواستار توجه جدی مدیران به اصل صرفه جویی در امور شد و افزود: سیاست قطعی دولت در سال 94 بر محور صرفه جویی است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به این که 88 درصد واردات، کالاهای سرمایه ای و 12 درصد، مصرفی است و در چند ماه اخیر با توسعه 24 درصدی صادرات غیرنفتی روبرو بودیم گفت: ارزش صادرات غیرنفتی کشور در سال جاری 42 میلیارد دلار است و تورم در 18 ماه گذشته از 40 درصد به 18 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به وجود طرح های عمرانی نیمه تمام در آذربایجان شرقی به ارزش 300 هزار میلیارد ریال افزود: مدیرانی که نتوانند چند طرح از حوزه مسئولیت خود را به بخش خصوصی واگذار کنند با سیاست های دولت هماهنگ نیستند و باید رویه خود را عوض کنند.

وی با اشاره به مشکلات مطرح در استان در ارتباط با دریاچه ارومیه و مترو اظهار داشت: دریاچه ارومیه نباید خشک شود و این تاکید شخص رئیس جمهور است و نباید به دستور ایشان حتی اگر لازم باشد، آب خزر به دریاچه ارومیه منتقل می شود.

وی درباره آبرسانی به تبریز نیز گفت: برای آبرسانی به تبریز نیز 296 میلیون دلار از منابع فاینانس تخصیص یافته و طرح راه آهن میانه- تبریز با فاینانس خارجی باید تکمیل شود.

معاون اول رئیس جمهور زمان راه اندازی متروی تبریز را خرداد 94 اعلام کرد و گفت: «دورام» متروی تبریز از چین خریداری شده و در حال حمل است.