آرشیو سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۲۷
اقتصادی
۴

نماینده سابق ایران در اوپک: صادرات نفت قبل از برجام یک میلیون بشکه در روز بود

نماینده سابق ایران در اوپک در واکنش به اظهارات اخیر حسن روحانی درباره مسائل اقتصادی گفت: قبل از برجام صادرات نفت یک میلیون بشکه در روز بود.

محمدعلی خطیبی در گفت وگو با نسیم آنلاین، افزود: رئیس جمهور گفت اگر برجام نبود صادرات نفت به 250 هزار بشکه می رسید در حالی که در دولت قبل در شدیدترین فشارها صادرات نفت حدود یک میلیون بشکه بود.

وی اضافه کرد: دولت آقای روحانی هم تا زمان لغو تحریم خرید نفت کشورمان در همان بستری که در دولت قبل ایجاد شده بود حدود یک میلیون بشکه صادر می کرد. لذا به نظرم آقای روحانی طرح خاصی در مورد مسایل حاد اقتصادی کشور نظیر رکود و بیکاری ارایه نکرد و فقط به نکات کلی اشاره کرد!

وی گفت: در شرایطی ایشان صحبت از وحدت و برادری می کند که با بدترین الفاظ منتقدین را خطاب کرده و روزنامه های غیر همسوی خود را هر روز به دادگاه می کشاند.

نماینده سابق ایران در اوپک در ادامه با بیان اینکه نکته دیگری که رئیس جمهور در گفت وگوی تلویزیونی اخیر خود به آن اشاره کرد بحث جوانان بود. ایشان فرمودند جوانها را باید با نشاط نگه داشت و به آزادی و کنسرتها اشاره کردند!

من از ایشان سوال می کنم واقعا در شرایطی که خانواده ها با خیل عظیم جوانان بیکار روبرو هستند و جوانشان بیکار هستند یا با حداقل کار می کنند، آیا می توان با کنسرت مردم را بانشاط کرد؟