آرشیو شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۱۱
شهرستان ها
۷

استاندار: راه آهن اردبیل - میانه 46 درصد پیشرفت کار دارد

اردبیل: خبرنگار کیهان: استاندار اردبیل گفت: طرح راه آهن اردبیل به میانه در حال حاضر از 46 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار می باشد و علی رغم سختی کار و ضرورت احداث 40هزار متر تونل و چهارهزار متر پل، تلاش ها بر این استوار است که این طرح تا سه سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

اکبر بهنامجو با اشاره به چگونگی تامین اعتبارات مورد نیاز طرح گفت: اعتبارات این طرح ازطریق منابع بودجه، تسهیلات صندوق توسعه ملی و فاینانس تامین می شود.

وی افزود: راه آهن به یکی از مطالبات اصلی مردم تبدیل شده و برای این که مردم به طور کامل در جریان امور اجرایی آن قرار بگیرند در نظر است اردیبهشت ماه سال آینده تابلوی روزشمار اجرای آن در میادین شهر نصب شود. وی ایجاد 20 هزار فرصت شغلی در سال آینده را پیش بینی کرد.

استاندار اردبیل مخالفت با واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان را اعلام کرد وگفت: هرچندکه این بنگاه اقتصادی موفق عمل نکرده و باید برای برطرف کردن مشکلات آن چاره ای اندیشیده شود اما واگذاری آن به بخش خصوصی در مقطع کنونی صلاح نمی باشد.

وی در ادامه به تلاش های انجام یافته درمورد حقابه منطقه مغان از رود ارس اشاره کرد و گفت: بحث حفظ حقابه منطقه مغان از رود ارس در دستور کار مسئولان ازجمله امام جمعه، نمایندگان مردم استان در مجلس و استانداری قرار دارد و لازم است افکار عمومی با آرامش پیگیری های انجام یافته را رصد و از برخورد احساسی با موضوع خودداری کنند.