آرشیو شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۷۵
اقتصادی
۴

رئیس سازمان راهداری: تلفات در سفرهای نوروزی با وسائل نقلیه عمومی به صفر رسید

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با وجود افزایش 15 درصدی سفرها، تلفات انسانی در ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری به صفر رسید.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، عبدالهاشم حسن نیا اظهار داشت: از 24 اسفند تاکنون 671 هزار سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شده است که هفت میلیون مسافر را جا به جا کرده اند و خوشبختانه هیچ گونه تلفاتی گزارش نشده است.

وی افزود: 117 هزار راننده در دو هزار و 500 شرکت مسافربری آموزش های لازم را دیده اند و این عامل مهم در کاهش تلفات حمل و نقل عمومی مسافری است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به ثبت 46 میلیون تردد با دو هزار و 200 دستگاه تردد شمار در طرح نوروزی از 24 اسفند تاکنون اشاره کرد و گفت: امسال کنترل بی سابقه ای صورت گرفت و سفرها 15 درصد افزایش یافت.حسن نیا ادامه داد: بیشترین ورودی و خروجی را کلانشهر تهران با 11 میلیون تردد داشته است و محورهای تهران- کرج با چهارمیلیون و فیروزکوه- قائمشهر، هراز با یک میلیون تردد و محور کندوان با بیش از 900 هزار مسافرت بیشترین ترددها را به خود اختصاص داده اند.وی خاطرنشان کرد: از آغاز طرح نوروزی تاکنون یک میلیون و 730 هزار تماس تلفنی با سامانه 141 برقرار شده است که وضع جوی راه ها را خواستار شده اند.