آرشیو چهارشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۶۳
شهرستان ها
۷

جشن های عید غدیر نباید تحت الشعاع عزاداری های محرم قرار بگیرد

بناب- خبرنگار کیهان: مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان بناب گفت: جشن های عید غدیرخم نباید تحت الشعاع عزاداری های محرم قرار بگیرد.

حجت الاسلام شیخ عبدالمجید باقری بنابی در جمع مسئولین هیئت های مذهبی و مداحان شهرستان بناب زنده نگه داشتن فرهنگ غدیر را مهم ترین رسالت و وظیفه شیعیان در عصر حاضر عنوان کرد و گفت: باید از تمام ظرفیت های موجود برای برگزاری هر چه باشکوه تر مراسمات و جشن های عید غدیر خم استفاده کرد.

این استاد علوم دینی حوزه علمیه شهرستان بناب با انتقاد از آغاز برگزاری زود هنگام عزاداری های محرم در قالب استقبال از محرم در دهه امامت از مسئولین هیئت های مذهبی شهرستان خواست برنامه های استقبال از ماه محرم را از 26 ذی الحجه شروع کنند.

وی سپس با اشاره به فرهنگ و آداب برگزاری عزاداری های ماه محرم خاطرنشان کرد: ایجاد اختلاف بین دستجات عزاداری و هیئت های مذهبی کار شیطانی است و مداحان و هیئت های مذهبی باید از نفوذ آهنگ های ناموزون در عزاداری ها و همچنین بیان مطالب غیر واقعی پرهیز و اجتناب کنند.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان بناب همچنین با تاکید بر ضرورت نفوذ برخی دست های ناپاک برای تغییر مسیر عزاداری های واقعی گفت: باید مراقب افرادی که حرکات آن ها با حرکات واقعی فاصله دارد، بود و مانع نفوذ آن ها شد.

حجت الاسلام باقری بنابی در ادامه از هیئت های عزاداری شهرستان خواست از استفاده از طبل های بزرگ در جلوی دستجات عزاداری اجتناب کنند.