آرشیو چهارشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۶۳
شهرستان ها
۷

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان: 95 درصد حاشیه شهر همدان تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب است

همدان- خبرنگار کیهان: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه 95 درصد حاشیه شهر همدان تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب است گفت: 75 درصد جمعیت استان همدان از شبکه فاضلاب بهره مند هستند.

سیدهادی حسینی بیدار در جمع خبرنگاران، گفت: 54 درصد فاضلاب شهری همدان به تصفیه خانه همدان انتقال و پس از تصفیه، در اختیار نیروگاه برق شهید مفتح و بخش کشاورزی قرار می گیرد.

وی گفت: تصفیه خانه همدان 93 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان عنوان کرد: وعده ای که درخصوص پاکسازی رودخانه ها داده شد اکنون عملیاتی و رودخانه های شهر همدان پاکسازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: 100 درصد طرح خط انتقال فاضلاب همدان به تصفیه خانه انجام شده و بخش مایع تصفیه خانه همدان با ظرفیت کامل در حال بهره برداری است.

حسینی بیدار یادآور شد: تصفیه خانه همدان جزو پروژه های برتر در کشور است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ابراز داشت: تاکنون 110 میلیارد تومان در بخش فاضلاب همدان هزینه شده که 60 میلیارد آن مربوط به شبکه و مابقی مربوط به تصفیه خانه است.

وی با تاکید بر اینکه جداسازی فاضلاب از رودخانه ها در اولویت آبفا قرار دارد خاطرنشان کرد: در حال حاضر در هر ثانیه 200 لیتر آب فاضلاب از رودخانه ها به تصفیه خانه همدان منتقل می شود.