آرشیو یکشنبه ۱۷‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۵۴۷۶
ورزش
۴

دکتر نوروزی توضیح می دهد : سهراب ایران به المپیک هم نمی رسد؟

در شرایطی که سهراب مرادی، وزنه بردار المپیکی ایران کتف آسیب دیده اش را به تیغ جراحان سپرده است هنوز به طور قطع مشخص نیست او بتواند سال آینده در المپیک هم شرکت کند. این را دکتر غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران می گوید.
 از آخرین وضعیت سهراب مرادی چه خبر؟

به نظر ما دیگر نیازی نیست او در آلمان بماند. قرار بر این بوده ظرف همین یکی دو روز به ایران برگردد تا ادامه درمان را در ایران انجام بدهد. مرادی از چند روز پیش تمرینات با وزنه را آغاز کرده است. او باید در تهران هم همین روند تمرینی را دنبال کند و همچنان هم زیر نظر متخصصان باشد تا به مرور بهبود کامل حاصل شود.

 با این شرایط می تواند به حضور در المپیک امیدوار باشد؟

طبق اطلاعات من و تا زمان المپیک، دو مرحله رقابت های انتخابی دیگر در وزنه برداری برگزار می شود که قرار است سهراب مرادی در آنها شرکت داشته باشد. مرحله اول آبان امسال و مرحله دوم اردیبهشت سال آینده است. در مسابقات آبان صرف حضور برای سهراب مرادی اهمیت دارد اما در رقابت های سال آینده او می خواهد وضعیت خود را برای المپیک قطعی کند.

 پس می شود به حضورش در المپیک امیدوار بود؟

من نمی توانم در این مورد با قاطعیت اظهارنظری داشته باشم به خصوص که شرایط وزنه برداری به خاطر بالابردن وزنه هایی با سنگینی زیاد، متفاوت از سایر رشته ها و ورزشکاران شان است.