آرشیو سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸، شماره ۳۵۳۸
حوادث
۱۱

اعتراف به سرقت های سریالی در بیمارستان ها

منبع: شرق

دو سارق که از همراهان بیماران در بیمارستان های مرکزی و شمال تهران سرقت می کردند، دستگیر شدند. به گزارش خبرنگار ما، ماموران انتظامی مستقر در یکی از بیمارستان های مرکز پایتخت ساعت دو بامداد روز یکشنبه دو مرد را مشاهده کردند که ظاهر مناسبی نداشتند و یک کیف زنانه حمل می کردند. از آنجا که احتمال می رفت این افراد بیمار یا همراه بیمار نباشند، ماموران برای بررسی موضوع به هر دو نفر نزدیک شدند و از آنان پرس وجو کردند. یکی از متهمان مدعی شد همسرش در آن بیمارستان بستری است و او برای انجام امور اداری در محوطه بیمارستان تردد دارد. در ادامه هر دو متهم مورد بازرسی بدنی قرار گرفتند که علاوه بر کیف زنانه تعدادی مدارک جعلی و دو دستگاه گوشی همراه 

کشف شد. متهمان ادعا کردند مدارکی که همراهشان است، مربوط به بیمارشان است اما  در استعلامی که انجام شد، مشخص شد اظهارات این افراد کذب است و بیماری با مشخصات اعلامی آنها در بیمارستان بستری نیست. در این اثنا، زنی به مقر پلیس مراجعه کرد و گفت کیف دستی اش در اتاق بیمار سرقت شده است. سپس مرد میان سالی نزد ماموران رفت و اظهار کرد همراه بیمار است و گوشی اش را در اتاق بیمار برای شارژ کردن به پریز برق زده و دقایقی از اتاق بیرون رفته بود و هنگام بازگشت متوجه به سرقت رفتن گوشی همراهش شد.

اموال کشف شده از مظنونان از سوی مال باختگان شناسایی شد. به این ترتیب، متهمان که چاره ای جز  اعتراف نداشتند، توضیح دادند از بیمارستان های مرکز و شمال پایتخت سرقت می کردند. در ادامه هر دو سارق برای تحقیقات تکمیلی به کلانتری 148 انقلاب تحویل شدند.