آرشیو شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸، شماره ۷۱۷۹
سیاسی
۲
خبر

معاون اول رئیس جمهوری: انتخابات پیش رو باید رقابتی باشد

معاون اول رئیس جمهوری، انتخابات پیش روی مجلس را فرصت بزرگی برای نمایش اقتدار ملی و مشارکت ملی ایران دانست و درعین حال تاکید کرد که این موضوع بستگی به این دارد که مسئولان چه نگاه و برخوردی از خود نشان خواهند داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری که پنجشنبه گذشته در همایش سراسری و سومین مجمع عمومی خانه مطبوعات و رسانه های کشور سخن می گفت، منظور خود از «نگاه و برخورد مسئولان» با انتخابات را اینطور تشریح کرد: برای مشارکت حداکثری در انتخابات باید همه گروه ها و گرایش های سیاسی احساس کنند که در سرنوشت کشور حضور دارند و سهیم هستند و این موضوع بستگی به این دارد که مسئولان چه نگاه و برخوردی از خود نشان خواهند داد. اگر با نگاه بسته و محدود برای انتخابات و افراد تصمیم گیری کنیم، ممکن است مردم نیز بگویند حالا که خودتان انتخاب و تصمیم گیری می کنید، خودتان نیز پای صندوق ها حاضر شوید و رای بدهید.

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه در انتخابات همه مردم باید احساس کنند که نامزد مورد نظرشان حضور دارد، اظهار کرد: در این صورت همه پای صندوق های رای خواهند آمد و مشارکت حداکثری شکل خواهد گرفت.

او با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 برای جلب مشارکت مردم، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که حتی اگر نظام را قبول ندارید به خاطر ایران در انتخابات شرکت کنید و این جمله در حقیقت شاهکار مقام معظم رهبری بود و همه آحاد جامعه را پای صندوق های رای آورد.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به سخنان رئیس جمهوری درباره انتخابات که در جلسه چهارشنبه هیات دولت مطرح شد، اضافه کرد: نباید عده ای سخنان رئیس جمهوری را نادرست تعبیر کنند، چرا که سخنان ایشان به معنای حذف هیچ یک از نهادها و ایجاد شبهه در قانون اساسی نبوده است، مقصود رئیس جمهوری این بود که در انتخابات پیش رو به مشارکت گسترده ای نیاز داریم که ملت ایران پیروز آن باشد و برای تحقق این امر باید فضا را باز کرده و سخت نگیریم و اجازه دهیم که همه کسانی که نظام جمهوری اسلامی را قبول دارند، در انتخابات حضور داشته باشند.