آرشیو سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸، شماره ۹۶۲۶
اقتصادی
۴

وزیر اسبق راه و شهرسازی: سر سفره مسکن مهر نشسته اند و از آن انتقاد می کنند

وزیر اسبق راه و شهرسازی با بیان اینکه سر سفره مسکن مهر نشسته اند و از آن انتقاد می کنند، گفت: از هم اکنون باید به فکر مستاجران در فصل نقل و انتقالات باشیم.به گزارش خبرگزاری تسنیم،علی نیکزاد در برنامه رادیو اقتصاد درباره اقدامات دولت نهم و دهم در بخش مسکن مهر و اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم در خصوص طرح اقدام ملی و این که چگونه باید مردم صاحب مسکن شوند و دولت ها چه باید بکنند، گفت: باید بگویم که زمانی گفته می شد که تمام مشکلات به خاطر نقدینگی است که مسکن مهر پمپاژ کرد.وزیر اسبق راه و شهرسازی با بیان این که کشور با کار انقلابی اداره می شود نه با ایده پردازی بنابراین باید آستین ها را بالا زد و کشور را ساخت، گفت: در یک سال گذشته و با آمدن وزیر جدید راه و شهرسازی کارها با سرعت بهتری به پیش می رود. حداقل کاری که در این مدت کوتاه وزیر راه و شهرسازی انجام داد طرح اقدام ملی مسکن بود اما این که اعلام شد 86 هزار واحد مسکونی مهر مشکل دارد قبول اما این عدد تنها 2 درصد طرح مسکن مهر است اما وزیر راه و شهرسازی وارث یک پروژه ای شد که 5 سال خوابیده بود.

  گفت: سوال بنده این است که برخی ها به دولت نهم و دهم تهمت می زدند حال چرا حاضر نمی شوند و توضیح نمی دهند که؛ الان مسکن مهر وجود ندارد و این 2هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی به کجا رفته است؟ اما باید بگویم که با 50 هزار میلیارد تومان و رشد نقدینگی حداقل برای 4 میلیون و 300 هزار خانوار ایرانی مسکن احداث شده است.

وی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی کشور را با 1880 هزار میلیارد تومان نقدینگی تحویل گرفت و با 13 هزار و 500 میلیارد تومان نقدینگی تحویل دولت خاتمی داد. دولت خاتمی با 13 هزار و 500 میلیارد تومان نقدینگی دولت را تحویل گرفت و با 92 هزار میلیارد تومان تحویل دولت احمدی نژاد داد و دولت احمدی نژاد هم با 492 هزار میلیارد تومان تحویل روحانی داد، عملا وقتی این موارد تقسیم می شود می بینید که هاشمی 7/1 برابر، خاتمی با 6/8 برابر، احمدی نژاد با 5/4 برابر نقدینگی را مدیریت کردند و کمترین رشد مربوط به دولت احمدی نژاد بود اما در حال حاضر نقدینگی از 2هزار هزار میلیارد تومان عبور کرده است.