آرشیو یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۴۹
صفحه آخر (جهان)
۱۲

انصارالله: استخوان های عربستان را در این 5 سال خرد کردیم

سرویس خارجی: وزیر اطلاع رسانی یمن اظهارات وزیر مشاور آل سعود درباره امکان حضور انصار الله در آینده سیاسی یمن را کوششی مذبوحانه برای فرار از پیامدهای خرد شدن استخوان های سعودی توصیف کرد.

وقتی «عادل الجبیر»، وزیر مشاور در امور خارجه سعودی، روز جمعه از امکان رسیدن به آتش بس در یمن و امکان مشارکت انصار الله در آینده کشورشان گفت، پاسخ محکمی از سوی این جنبش شنید. این سخنان گستاخانه و از موضع قدرت این وزیر خارجه سابق در حالی است که رژیم اشغالگر خانه خدا در جنگی که خودش با کمک برخی کشورهای عربی و قدرت های اروپایی و آمریکایی به راه انداخته، کاملا زمین گیر شده است.

«ضیف الله الشامی»، وزیر اطلاع رسانی یمن، در صفحه توئیتر خود و در پاسخ به «الجبیر» نوشت: «از جمله دستمایه های تمسخر در جهان موجودی به نام الجبیر است که سعی می کند استخوان های درهم شکسته و پراکنده سعودی طی پنج سال گذشته توسط قهرمانان یمنی را ترمیم کند. یمنی ها همه چیز خود را فدا نکردند تا یکی مثل او (الجبیر) در کشورشان به آنان امر و نهی کند».

البته این تنها واکنش انقلابیبون یمن نبود. «عبدالملک العجری» عضو کمیته ملی یمن نیز در واکنش به این اظهارات گفته: «این اقدامی تحریک آمیز است که طرف های خارجی درباره نقش انصارالله در آینده یمن حرف بزنند. گویی می خواهند لطفی کنند و هدیه ای به ما بدهند. این موضوع قابل قبول نیست».

گفتنی است تمام واکنش ها به این سخنان از موضع قدرت و البته موهوم «جبیر» است که در نشست گفت وگوی مدیترانه ای در رم پایتخت ایتالیا گفته بود: «تمامی یمنی ها از جمله حوثی ها در آینده یمن نقش دارند و احتمال رسیدن به آتش بس و در گام بعدی، حل و فصل بحران وجود دارد». این سخنان از آن جهت موهوم است که گویی برنده جنگ و پیش برنده صلح و تعیین کننده شرایط صلح یمن آل سعود است، در حالی که واقعیت ها چیز دیگری است. انصارلله فقط در یک قلم، با حمله به آرامکو، سعودی ها را به خاک سیاه نشاندند.