آرشیو شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸، شماره ۴۵۳۵
صفحه آخر
۱۶

نشست روز

فرهنگ اگزیستانسیالیسم

به تازگی کتاب «فرهنگ اگزیستانسیالیسم» نوشته استفن میشلمن با ترجمه ارسطو میرانی به همت بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است. این کتاب اثری آسان فهم برای همه علاقه مندان فلسفه و تاریخ مدرن است.

این فرهنگ، فلسفه اگزیستانس آلمانی و فرانسوی را در دهه های 1920 و 1930 و تحول آن را به صورت «اگزیستانسیالیسم» در دهه های 1940 و 1950 به شکل مستند بررسی می کند. نشست هفتگی شهر کتاب روز سه شنبه 26 آذر ساعت 16:30 به نقد و بررسی کتاب «فرهنگ اگزیستانسیالیسم» اختصاص دارد که با حضور دکتر حمیده بحرینی، دکتر عیسی امن خانی و دکتر ارسطو میرانی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می شود.

توفیق؛ آفاق طنز و فکاهه در ایران

به مناسبت اهدای آرشیو و کتابخانه نشریه توفیق، به مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش های ایرانی و اسلامی) مراسمی با عنوان «توفیق؛ آفاق طنز و فکاهه در ایران» با هدف تجلیل و بزرگداشت بنیانگذاران و همکاران این نشریه برگزار می شود.

این مراسم روز یکشنبه 24 آذر ماه 1398، با حضور حسن توفیق و سخنرانی کاظم موسوی بجنوردی، احمد مسجدجامعی، سیدمحمود دعایی، مژگان نی داود (رفیع)، هادی خانیکی، مسعود رضوی، عمادالدین قرشی و غلامرضا کیانی رشید برگزار می شود. «توفیق» هفته نامه فکاهی و طنزآمیز فارسی زبان ایران با حدود نیم قرن فعالیت از سال 1302 تا 1350 خورشیدی بود. نخستین شماره «توفیق» در 30 اردیبهشت ماه سال 1302 منتشر شد.