آرشیو دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸، شماره ۹۶۸۳
صفحه آخر
۱۲
کتابخانه

کاش وقتی بیست ساله بودم...

زینب السادات حسینی فر

تینا سیلیگ دکترای عصب شناسی از دانشکده پزشکی استنفورد دارد و مدیر اجرایی برنامه سرمایه گذاری های مخاطره آمیز فناوری استنفورد که قطب کارآفرینی در دانشکده مهندسی دانشگاه استنفورد است.

خیلی از جوانان برای ورود به جامعه و دنیای اجتماعی نیازمند استفاده از تجربه های افرادی هستند که یک بار در این مسیر قدم گذاشتند و فراز و نشیب ها را پشت سر گذاشته اند.

کتاب «کاش وقتی بیست ساله بودم می دانستم یا دوره ای فشرده برای پیدا کردن جای خود در دنیا» کتابی است که در این زمینه می تواند بسیار کمک کننده باشد.

کتاب بر اساس داستان هایی از موفقیت و شکست نوشته شده است. داستان هایی که نویسنده در کلاس های درس خود به عنوان استاد دانشگاه و پیش از آن به عنوان پژوهشگر، کارآفرین و مشاور مدیریتی تجربه کرده است و داستان هایی که کارآفرینان، مربیان، مدیران و... برای او تعریف کرده اند. فصل های این کتاب طوری طراحی شده اند که شمارا به چالش بکشند تا خودتان دنیا را با نگاهی تازه ببینید. ایده های سرراست هستند؛ اما لزوما شهودی نیستند. آن ها مناسب کسانی هستند که در محیط های پویا کار می کنند؛ جاهایی که موقعیت ها به سرعت تغییر می کند و کسانی را که درگیرند، ملزم می کند که بدانند چگونه فرصت ها را شناسایی کنند، اولویت ها را بسنجند و از شکست درس بگیرند. به علاوه، این مفاهیم برای هرکسی که بخواهد بیشترین عصاره زندگی را بیرون بکشد، ارزشمند است .

در بخش هایی از کتاب می خوانیم : کارلوس ویگنولو  یکی از اساتید چیره دست در دانشگاه شیلی، به من گفت به شدت توصیه می کند که دانشجوها، کلاس هایی را با بدترین آموزگاران در دانشکده خود بردارند؛ زیرا باعث می شود برای زندگی آماده شوند، چون در زندگی مربیان بااستعداد نخواهند داشت تا راهنمای مسیرشان باشند.انتشارات هامون این کتاب را باقیمت 28 هزار تومان به چاپ رسانده است.