آرشیو چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۲
صفحه آخر (جهان)
۱۲

وحشت آل سعود از تکرار فاجعه آرامکو

ریاض: سیستم های دفاعی را تقویت می کنیم

پس از حملات موثر انصارالله به پالایشگاه های نفتی عربستان، رئیس اجرایی شرکت نفتی آرامکو اعلام کرد، ریاض سیستم دفاعی تاسیسات نفتی را تقویت می کند.

حمله موشکی و پهپادی انصارالله در شهریور ماه گذشته به تاسیسات نفتی «خریص» و «بقیق» در شرق عربستان باعث هراس سعودی ها شده است. به دنبال این حمله موفق، تولید نفت عربستان با کاهش شدید مواجه و 50 درصد ازتولیدات نفتی این کشور نیز متوقف شد. این کشور 30 میلیارد دلار نیز خسارت دید. این مسئله باعث شده تا عربستان برای مقابله با حملات بعدی انصارالله به دنبال تقویت سیستم دفاعی خود باشد. البته تنها این حمله انصارالله باعث هراس آل سعود نشده است. حمله ایران به پایگاه آمریکایی «عین الاسد» در عراق پس از ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی توسط آمریکا باعث هراس کشورهای مرتجع و وابسته عربی از جمله سعودی شده است.

«امین الناصر»، رئیس اجرایی آرامکو در مصاحبه با بلومبرگ گفته، عربستان تلاش دارد سیستم دفاعی خود را در نزدیکی تاسیسات نفتی تقویت کند. رئیس اجرایی شرکت نفتی آرامکو ادعا کرده، بازیابی سریع این شرکت پس از حمله به تاسیسات آن در دو منطقه بقیق و خریص نشان دهنده انعطاف پذیری بالای صنعت نفت عربستان و تاکیدی بر این امر است که این کشور یک تامین کننده مطمئن است! این در حالی است که این ادعا تاکنون اثبات نشده و خبر موثقی از باز سازی کامل پالایشگاه های نفتی عربستان پس از حمله انصارالله منتشر نشده است. سعودی ها در اولین واکنش خود به این حمله، آن را از اساس تکذیب کرده بودند!