آرشیو پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸، شماره ۵۵۷۸
زندگی: ایران
۱۶
گردشگری

لزوم تهیه برنامه ضربتی برای اعتمادسازی گردشگری

درحالی که ورود گردشگران خارجی به دلیل شرایط خاص این روزها و توقف پروازهای خارجی، تقریبا متوقف شده، وزیر گردشگری امیدوار است پس از تهیه سند برنامه اقدام ملی و همچنین ایجاد حساب های اقماری گردشگری با مشارکت جهاد دانشگاهی، شرایط گردشگری بهبود یابد.

وزارت گردشگری یکشنبه جاری و در محل پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی با جهاد دانشگاهی تفاهم نامه ای امضا کرد و علی اصغر مونسان در حاشیه این مراسم گفت: با وجود چالش ها و اتفاقاتی که این روزها این حوزه را تحت تاثیر قرار داده، سرمایه گذاران اعتقاد دارند این صنعت قابل ترمیم است و دوباره به روند رو به رشد خود ادامه خواهد داد.

در همین حال محمد ابراهیم لاریجانی، مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث هم با اشاره به تحولات اخیر ایران و منطقه، از اقدام برای تدوین برنامه ضربتی اعتمادسازی بازاریابی و تبلیغات در بازارهای هدف گردشگری خبر داده و به ایسنا گفته: این طرح با مشارکت بخش خصوصی در دست تهیه است.

وی در تشریح این خبر گفت: با توجه به اتفاقات اخیر و لغو بسیاری از پروازهای بین المللی ضرورت برنامه ریزی گسترده برای بازاریابی و تبلیغات اعتمادساز در ماه های پایانی سال و قبل از شروع فصل پیک سفرهای گردشگران خارجی احساس می شود.

لاریجانی با اشاره به این که احساس می کنیم در فصل پیش رو، گردشگری ورودی که از بهار 99 آغاز می شود، با کاهش سفر به ایران مواجه شویم، یادآور شد: هرچند در حال حاضر تعدادی از تورها کنسل شده، اما با توجه به این که در فصل پیک سفر نیستیم، حجم تورهای کنسل شده به لحاظ کمی و عددی رقم بزرگی نیست، ولی باید از هم اکنون برای سال آینده برنامه ریزی را شروع کنیم تا صدمات کمتری را شاهد باشیم.