آرشیو دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸، شماره ۲۲۴۱۳
ورزشی
۹
نکته ورزشی

نمایش سوءمدیریت در نقش جهان!

سرویس ورزشی: مهم ترین بازی هفته بیستم رقابت های لیگ برتر بین تیم های سپاهان و پرسپولیس در اصفهان لغو شد. در شرایطی که قرار بود طبق اعلام سازمان لیگ برتر رقابت تیم های سپاهان و پرسپولیس به دلیل شیوع ویروس کرونا بدون حضور تماشاگران در ورزشگاه نقش جهان برگزار شود، به دلیل عدم حضور بازیکنان سپاهان در زمین برگزار نشد. این دیدار قرار بود ساعت 16:15 آغاز شود که به علت نرسیدن به موقع تیم سپاهان به ورزشگاه نقش جهان به ساعت 16:45 موکول شد.

در این ساعت هم با وجود اینکه بازیکنان پرسپولیس و تیم داوری در زمین حاضر بودند خبری از حضور تیم میزبان در زمین مسابقه نشد تا با تصمیم داور و ناظر مسابقه بازی لغو شود. حتی طبق قانون داور و پرسپولیس 30 دقیقه دیگر نیز در انتظار حضور تیم سپاهان در زمین بودند اما باز هم تیم میزبان در زمین حضور پیدا نکرد. با این اتفاق اعضای تیم پرسپولیس تصمیم گرفتند ساعت 17:30 ورزشگاه نقش جهان را ترک کنند. بدین ترتیب این بازی برگزار نشد و باید منتظر تصمیم کمیته مسابقات در این باره بود.

پس از لغو بازی مصاحبه و تحلیل های بسیاری درباره چرایی این اتفاق مطرح شد ولی کمتر کسی به سوء مدیریت و عدم درک صحیح مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ از مسایل جاری اشاره کرد.

مسئولان سازمان لیگ دلیل عدم حضور تماشاگران را پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام کردند. اگر واقعا دلیل این بوده، چرا بازی لغو نشد، آیا ویروس کرونا تنها برای تماشاگران خطرناک بوده و خطری مسئولان برگزار کننده، مربیان و بازیکنان دو تیم را تهدید نمی کرد؟!

عجیب است که هنوز مسئولان فدراسیون فوتبال متوجه این نکته ساده و مهم نشده اند که فوتبال با مردم فوتبال است، اگر قرار بوده به دلیل رعایت مسائل بهداشتی، تماشاگران در ورزشگاه حضور نداشته باشند، باید مسابقه لغو می شد تا چنین اتفاقاتی در ورزشگاه نقش جهان رخ نمیداد.

شعار حرفه ای گری برخی آقایان گوش فلک را کر کرده غافل از آنکه تصمیمات غلط این چنینی فوتبال نحیف ما را ضعیف تر از قبل می کند. جهت استحضار مسئولان محترم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ؛ همزمان با آنکه علاقه مندان به فوتبال چشم به راه آمدن یا نیامدن تیم سپاهان به زمین بودند، در ایتالیا رقابت های سری آ به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا لغو شد!