آرشیو پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸، شماره ۳۶۶۴
حوادث
۱۱
رخداد

وضعیت وخیم نجفی در زندان

وکیل مدافع محمدعلی نجفی از حال نامساعد موکلش خبر داد و گفت: موکلم در هفته گذشته سه بار به درمانگاه مراجعه کرده است. حمیدرضا گودرزی، وکیل مدافع محمدعلی نجفی، شهردار اسبق تهران گفت: موکلم سابقه سکته حاد قلبی داشته و رگ های قلبش را جراحی کرده است، همچنین بیماری های زمینه ای مانند دیابت و برخی بیماری های نیمه پیشرفته دیگر دارد. 

وی افزود: آقای نجفی به دلیل بیماری های زمینه ای حاد، هفته گذشته دچار علائم سرماخوردگی، تب و سرفه شده و سه بار به درمانگاه مراجعه کرده است. این وکیل دادگستری گفت: این در حالی است که در روزهای گذشته آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه، بخش نامه ای را برای کاهش ورودی ها به زندان، اعطای مرخصی به برخی زندانیان و همچنین پذیرفتن وثیقه ابلاغ کرده است. گودرزی گفت: ما نیز به همین دلیل، نامه ای را به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال کرده ایم؛ این نامه در اختیار قاضی کشکولی، رئیس شعبه 9 دادگاه قرار گرفته است؛ چرا که باید این قرارها در دادگاه کیفری پذیرفته شود. 

همچنین به دادگاه بدوی نیز قرار وثیقه داده ایم. او افزود: با اوضاعی که موکلم دارد خطر مرگ ایشان را تهدید می کند و از دادگاه می خواهیم قرار وثیقه موکلم را برای مرخصی قبول کند. گودرزی گفت: دادگاه به ما اعلام کرده که باید یکی، دو روزی صبر کنیم این در حالی است که هشت ماه است با اینکه قرار وثیقه را تامین کرده ایم، اما غیرقانونی موکلم بازداشت است و توقع داریم به لحاظ خطری که متوجه ایشان است، سریعا به وضعیت موکلم رسیدگی شود. گودرزی بیان کرد: قرار وثیقه یک میلیارد تومانی سپرده شده و تشریفات آن نیز انجام شده است.

 این وکیل دادگستری درباره آخرین وضعیت پرونده موکلش نیز گفت: این پرونده در دادگاه دیوان عالی کشور و تحت دادرسی قاضی رازینی قرار دارد و هنوز حکمی من باب اعتراض ما صادر نشده و احتمالا هفته های آینده پرونده موکلم تعیین تکلیف می شود.