آرشیو سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۳۵
ورزشی
۷
نکته ورزشی

ریشه بی تقوایی ها در نبود مدیریت است!

سرویس ورزشی: مهدی محمد نبی سرپرست دبیری فوتبال که بازگشتش به فدراسیون حسابی خبرساز شده، در واکنش به اتفاقات اخیر فوتبال و تهدیدهای کنفدراسیون فوتبال آسیا عنوان داشته: «فدراسیون فوتبال ایران همواره تعامل و ارتباط نزدیکی با کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته اما متاسفانه سوء رفتارهایی در داخل کشور صورت گرفته که با مقاصد خاص، منافع و موقعیت فوتبال کشور را در نظر نمی گیرند.»

نبی همچنین یادآور شده: «کنفدراسیون در این نامه ها موضع گیری له یا علیه شخص خاصی نداشته و تنها ایراد شکلی به تشریفات و رویه اداری عنوان کرده که اینگونه موارد در تعامل فدراسیون فوتبال با یک نهاد بالادستی مثل کنفدراسیون کاملا طبیعی و مرسوم است. در عین حال متاسفانه باید بگوییم از داخل کشور بی تقوایی هایی صورت گرفته و در راستای منافع فردی اطلاعات نادرستی منتقل شده است.»

عین همین اتفاقات قبل از نوروز در کاراته رخ داد، آنجا هم عده ای که منافع خود را بر منافع ملی ارجح می دانستند با ارسال ایمیل و برخی اطلاعات نادرست کاری کردند که یک کرسی مهم بین المللی از ورزش ایران گرفته شود.

متاسفانه از این دست «خیانت ها» یا به قول آقای نبی «بی تقوایی ها» در ورزش ایران بسیار است که ریشه اش در نبود نظارت و در نگاه کلی تر نبود مدیریت درست و اصولی در کلان ورزش است.

کجای دنیا سراغ دارید که عده ای در ورزش به محض آنکه میز و صندلی یا منافعشان را از دست می دهند، به کشور خود پشت می کنند و بدون ترس و واهمه مشتی اطلاعات غلط تحویل نهادهای بین المللی می دهند و اسباب دردسر ورزش کشور خود می شوند؟!

اگر قرار بود وزارت ورزش یا کمیته ملی المپیک کار خود را درست انجام دهند، حتما دنبال این ماجرا را می گرفتند تا یکبار برای همیشه پرونده دشمنان ورزش بسته شود.