آرشیو پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹، شماره ۳۷۲۶
جهان
۷

رویداد

قطع همکاری امنیتی  با اسرائیل و آمریکا

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در واکنش به طرح الحاق بخشی از کرانه باختری اردن به اسرائیل، دستور قطع همکاری امنیتی با اسرائیل و آمریکا را صادر کرد. عباس گفت که تشکیلات فلسطین دیگر به توافق نامه اسلو متعهد نیست.

پیام رهبر طالبان به آمریکا

ملا هبت الله آخوندزاده، رهبر طالبان، در یک پیام به مناسبت عید فطر، از آمریکا خواسته که به کسی اجازه ندهد که موافقت نامه صلح آنها را با مانع، تاخیر و ناکامی روبه رو کند. او گفت: این سند در سطح جهانی پذیرفته شده و چارچوب واضح آن به نفع دو طرف است.

خوشحالی ترامپ از توییت تد کروز

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در واکنش به توییتی از سوی سناتور «تد کروز» مبنی بر اینکه باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا، از ترامپ جاسوسی می کرد، در توییتی نوشت: آنها به دام افتادند. برخی از تبهکاران بسیار عصبی بیرون از اینجا هستند. از تو متشکرم تد! تد پیش تر توییت کرده بود؛ خیلی درست است. اوباماگیت!

ارائه بسته پیشنهادی دیگر در اروپا

درحالی که سران آلمان و فرانسه در مورد طرح حمایتی 500 میلیاردیورویی به کشورهای بحران زده اتحادیه اروپا به توافق رسیده اند، کشورهای اتریش، هلند، دانمارک و سوئد در مخالفت با طرح حمایت اقتصادی آلمان و فرانسه، طرح خود را به زودی ارائه می دهند.

جمع آوری امضا برای برکناری رئیس پارلمان عراق

یک نماینده پارلمان عراق از فراکسیون سائرون از امضای طوماری توسط 130 نماینده عراقی و موافقت آنها با برکناری محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان این کشور خبر داد.