آرشیو یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۹۸
اخبار کشور
۹

درخواست بازنشستگان ذوب آهن اصفهان از قوه قضائیه

جمعی از بازنشستگان شرکت ذوب آهن اصفهان دیروز (شنبه) با اجتماع در مقابل دادگستری اصفهان از قوه قضائیه خواستند تا به مشکلات و مطالبات آنان رسیدگی کند.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان ذوب آهن اصفهان در حاشیه برگزاری این اجتماع در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مهم ترین خواسته ما بعد از عمل کردن ذوب آهن و صندوق آن به وظایفشان، ورود قوه قضائیه  به صندوق بازنشستگان است.

وی ادامه داد: اجرای کامل همسان سازی به عنوان یکی از وظایف اصلی صندوق بازنشستگان مهم ترین مطالبه و خواسته بازنشستگان محسوب می شود.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان ذوب آهن اصفهان افزود: صندوق فولاد از خدمت رسانی به بازنشستگان ذوب آهن خودداری می کند اما انجام این مهم را از وظایف شرکت ذوب آهن می داند.

وی اضافه کرد: بیمه درمان، بیمه عمر و حوادث و خدمات را ذوب آهن انجام می دهد اما بیمه درمان بازنشستگان بر اساس قرارداد با بیمه دانا مطابق با آئین نامه و دستورالعمل های فولاد نیست.

احمدی گفت: بیمه عمر و حوادث بازنشستگان با ذوب آهن از اردیبهشت سال گذشته تا کنون قطع شده و قرارداد جدیدی منعقد نشده و خدمات ذوب آهن از هفت سال گذشته قطع و انجام نمی دهد.

به گفته وی نباید اختلاف دعوای ذوب آهن با صندوق ارتباطی به بازنشستگانی که کسورات آنها در طول خدمت شان از حقوق شان برداشت شده، داشته باشد.

از سال 88 بدلیل آغاز خصوصی شدن برخی از شرکت های فولاد، نظام پرداخت حقوق بازنشستگان این شرکت ها مانند ذوب آهن اصفهان با مشکل روبه رو شد.

از آن زمان تاکنون حقوق ماهیانه بازنشستگان شرکت های فولاد با چند ماه تاخیر و به صورت قسطی پرداخت شده است.

بازنشستگان صندوق فولاد اصفهان به ویژه شرکت ذوب آهن در دو سه سال گذشته بارها نسبت به پرداخت نشدن به موقع حقوق خود اعتراض کردند.