آرشیو دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۹۹
اخبار کشور
۳

معاون وزیر راه و شهرسازی: پرونده مسکن مهر، آبان ماه بسته می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: واگذاری مسکن مهر در شماری از استان ها به اتمام رسیده و اختتامیه این طرح را طبق برنامه ریزی ها در آبان ماه سال جاری به جز در مناطقی که مشکل حقوقی دارند، خواهیم داشت.

علی نبیان ، در جلسه شورای مسکن استان زنجان اظهار داشت: پیگیری های ساخت 400 هزار واحد مسکونی در قالب مسکن ملی از سال گذشته آغاز شد. وی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی انجام شده، 200 هزار واحد در شهرهای جدید و 100 هزار واحد در شهرهای کمتر از 100 هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته شده و 100 هزار واحد نیز توسط شرکت بازآفرینی شهری در بافت های فرسوده رقم می خورد.

نبیان خاطرنشان کرد: سازمان ملی زمین و مسکن در این رابطه، وظیفه تامین زمین مورد نیاز را دارد. وی گفت: از طریق وزارت امور اقتصادی و دارایی به ادارات کل دارایی استان ها ابلاغ شد تا در استان هایی که کمبود زمین وجود دارد نسبت به شناسایی زمین های مازاد دستگاه های دولتی اقدام و در اختیار ادارات کل راه و شهرسازی قرار دهند.

نبیان اظهار داشت: متولی ساخت مسکن، وزارت راه و شهرسازی است اما بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ساخت مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) نیز با تقبل ساخت 50 هزار واحد مسکونی از محل زمین های خود به عنوان بازوهای اجرایی در کنار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفتند. وی افزود: یکی از روش ها نیز تامین زمین گروهی است که در دستور کار قرار گرفته و استان ها می توانند زمین گروهی را در اختیار متقاضیان قرار دهند که می تواند بخشی از دغدغه ها را کاهش و سرعت ساخت مسکن ها را افزایش دهد.