آرشیو دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۹۹
شهرستان ها
۷

چهار هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار مرحله دوم نیروگاه خرم آباد تامین شد

استاندار لرستان گفت: چهار هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای اجرای مرحله دوم نیروگاه گازی سیکل ترکیبی خرم آباد تامین شد.

سید موسی خادمی افزود: در جلسه ای با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور، معاون وزیر نیرو و رئیس شرکت گروه مپنا تفاهم نامه تامین اعتبار و ساخت فاز دوم نیروگاه گازی سیکل ترکیبی خرم آباد منعقد شد و تمامی تجهیزات مورد نیاز این مرحله ساخت داخل خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه خرم آباد از پروژه های جهش تولید است اظهار داشت: بخش اول این پروژه با اعتبار بیش از 2 هزار و 500 میلیارد تومان امسال به بهره برداری رسید.

 وی ادامه داد: تولید برق این نیروگاه در صورت تکمیل 1000 مگاوات خواهد بود در حالیکه نیاز استان به برق در زمینه صنعت، کشاورزی، خدمات و مصارف خانگی 600 مگاوات است و با توجه به وصل نیروگاه خرم آباد به شبکه سراسری کشور، مازاد تولید برق آن به سایر استان ها صادر خواهد شد.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: طبق تفاهم نامه منعقد شده تمامی تجهیزات مورد نیاز  مرحله دوم نیروگاه گازی سیکل ترکیبی خرم آباد ساخت داخل کشور و توسط شرکت گروه مپنا تولید و مراحل ساخت و تکمیل  مرحله دوم این طرح  بر اساس تفاهم نامه به زودی آغاز می شود.

 نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد به عنوان بزرگ ترین نیروگاه استان لرستان با سرمایه گذاری 310 میلیون یورویی بنیاد مستضعفان احداث شده است.

مرحله اول این نیروگاه شامل 2 واحد گازی است که هرکدام ظرفیتی معادل 162 مگاوات دارند و با بهره برداری از این واحدها در خردادماه امسال 324 مگاوات به توان تولید برق کشور افزوده شد.

 مرحله نخست این نیروگاه دارای یک واحد بخار با ظرفیت 160 مگاوات است که این واحد نیز تا پایان سال به شبکه سراسری برق کشور متصل خواهد شد.