آرشیو پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۰۸
اخبار کشور
۹

خوزستان در منطقه پرخطر کرونا جای گرفت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: خوزستان هفتمین هفته خود را در وضعیت قرمز کرونا سپری می کند و در حال حاضر استان خوزستان جزو مناطق خیلی پرخطر کرونا به شمار می رود.

سید محمد علوی  ، اظهار داشت: هر چند در چند روز اخیر کاهش موقت موارد بیماری کرونا در خوزستان را شاهد بوده ایم اما این کاهش  موقتی نمی تواند نگرانی را برطرف سازد.

وی به اشاره با دلایل طولانی شدن پیک بیماری کرونا در استان خوزستان افزود: بنا بر برخی گزارش ها ویروس کرونا تغییر رفتار داده و قدرت تخریبی آن افزایش یافته بنابراین هر چه تخریب بافتی بیشتر باشد بیماری نیز طولانی تر می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توضیح داد: نکته دیگر درباره طولانی شدن پیک یک بیماری می تواند به ژنتیک نیز مرتبط باشد.

وی گفت: در استان خوزستان علایق خانوادگی بیشتر، مسایل بومی ، فرهنگی، اجتماعی و تنیدگی روابط بیشتر است که همین امر در انتقال بیشتر بیماری تاثیر گذار است.

علوی اضافه کرد: گرما نیز می تواند در گسترش شیوع کرونا تاثیرگذار باشد چراکه گرما موجب سوق دادن زندگی مردم به سمت فضاهای سرپوشیده شده است، در این فضاها کولرها شانس انتقال عفونت را بیشتر می کنند.

وی معتقد است: مردم خوزستان سال های متمادی در معرض ریزگردها و باران های پاییزی که مشکلات تنفسی با خود به همراه داشت، بوده اند لذا خیلی از مردم خوزستان آسم و تنگی نفس دارند برای همین ویروس جایی که تخریب بافتی دارد را مکان مناسب تری می داند.