آرشیو پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۰۸
اخبار کشور
۹

امکان ابتلا به کرونا در افراد بهبود یافته از این ویروس وجود دارد

عضو کمیته علمی کرونا ویروس کشور گفت : امکان ابتلا مجدد به کرونا در افراد بهبود یافته وجود دارد لذا استفاده از ماسک برای تمامی افراد الزامی است.

مصطفی جوانیان ، در گفت و گو با ایرنا افزود:  استفاده از ماسک برای جلوگیری از انتقال بیماری به همه افراد جامعه توصیه می شود و اینگونه نیست افرادی که یک بار به این بیماری مبتلا شدند خیالشان راحت باشد بلکه امکان ابتلا مجدد به بیماری کرونا در افراد بهبود یافته به خصوص بیمارانی که نقص سیستم ایمنی دارند، وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه پاندمی ناشی از کرونا در صورت عدم تولید واکسن موثر ، می تواند تا دو سال طول بکشد و در طی این مدت افراد مستعد شانس ابتلا به این بیماری را دارند، گفت: مردم می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت های معمول خود را داشته و از انتقال و انتشار بیماری جلوگیری کنند.

وی ادامه داد، مسئله تعطیلی فعالیت ها را  تا زمان محدودی می توان ادامه داد و بیشتر از آن امکان پذیر نمی باشد لذا افراد باید با این شرایط زندگی کردن را یاد بگیرند.

وی ادامه داد: افراد لازم نیست از ماسک جراحی یا ماسک ان95 استفاده کنند به جز افرادی که از بیمار مراقبت می کنند.

جوانیان ماسک مورد نیاز برای استفاده شهروندان را از نوع پارچه ای دانست و گفت : شستن دست ها و فاصله گذاری اجتماعی باید رعایت شود و در یک فضای سربسته یا فاصله گذاری کم، باید از ماسک استفاده شود.