آرشیو چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۱۳
اقتصادی
۴

یک مسئول: واگذاری جنگل ها حتی به سازمان های دیگرممنوع است

رئیس سازمان جنگل ها شایعه واگذاری جنگلها به سازمان های دیگر را تکذیب کرد.

مسعود منصور در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان جنگل ها و مراتع کشور و سازمان بسیج سازندگی، اظهارداشت: نماد بارز همراهی مردم، بسیج است. براساس تفاهم نامه بین بسیج و سازمان جنگل ها، در حفاظت از جنگل ها گرفته تا آبخیزداری و در همه عرصه های منابع طبیعی، از ظرفیت بسیج سازندگی، در قالب این طرح استفاده خواهیم کرد. بسیج سازندگی در تعاونی ها و تشکل ها با انجام تشریفات ساده و روان در اجرای طرح های منابع طبیعی، مشارکت خواهد کرد.

وی با اشاره به هدف گذاری 30 هزار هکتاری برای زراعت چوب در سال جاری، افزود: در حوزه گیاهان دارویی تا 50 هزار هکتار توسعه در عرصه مرتعی انجام می شود. همچنین 40 هزار هکتار توسعه جنگل کاری هدف گذاری شده است. امسال هدف گذاری جهشی 30 میلیون هکتاری را برای کاداستر هم داریم و برای اجرای این طرح هیچ محدودیت اعتباری وجود ندارد.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ضمن تکذیب شایعه واگذاری جنگل ها، تصریح کرد: واگذاری جنگل ها حتی به سازمان دیگری ممنوع است. ضمن اینکه در دهه های گذشته، از جنگل های شمال به سبب تامین چوب، برداشت انجام می شد که مطابق قانون در سه سال گذشته متوقف شده است.

همچنین رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در خصوص انعقاد تفاهم نامه بین بسیج و سازمان جنگل ها گفت: این تفاهم نامه با هدف توسعه همه جانبه در بخش های اطفای حریق، حفاظت از جنگل، مراتع، بیایان زدایی، آبخیزداری و مرتع داری منعقد شده است. همچنین می توان از ظرفیت بسیج در قالب نیروی انسانی و ظرفیت صندوق های قرض الحسنه مردم یار و اشتغال زا در راستای اهداف تعیین شده استفاده کرد.

محمد زهرایی ادامه داد: هم اکنون 19 هزار و 850 صندوق قرض الحسنه در سراسر کشور تشکیل شده است. علاوه بر آن، بسیج 23 هزار گروه جهادی از نیرو های جوان متعهد و آموزش دیده در اختیار دارد.