آرشیو چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۱۳
اقتصادی
۴

معاون سازمان صمت خبر داد: برخورد با محتکران 8000 حلقه تایر در تهران

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان تهران از برخورد با احتکارکنندگان تایر خبر داد و اعلام کرد این افراد اقدام به احتکار بیش از 8000 حلقه تایر کرده بودند.

سعید محمدی پور در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم با تاکید بر اهمیت مبارزه با احتکار و اختفای تایر سواری و سنگین اظهار داشت: در گشت مشترک سازمان صمت تهران و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با چند واحد متخلف برخورد صورت گرفت. طرح برخورد با محتکران تایر در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

وی افزود: تا به امروز با برخی از واحدهای متخلف شهرستان اسلام شهر، ری و بعضی از عاملین فروش در بازار تهران برخورد صورت گرفته است. فعالیت گشت های نظارتی این سازمان در سراسر کشور ادامه خواهد یافت، واحدهای متخلف از واردکنندگان و عاملین فروش تایر بودند که اقدام به احتکار بیش از 8000 حلقه تایر کردند.

محمدی پور با تاکید بر لزوم برخورد با گران فروشی تایر در سطح عرضه گفت: نهادهای نظارتی ذی صلاح می بایست با گرانفروشی و تخلف از قیمت ‎های اعلام شده سازمان حمایت از مصرف کنندگان برخورد کرده و مانع تضییع حقوق مردم شوند.

در همین زمینه، پیش از این محمد علی اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با تاکید بر اینکه سازمان تعزیرات با هرگونه گرانفروشی، عدم عرضه مناسب، احتکار و مخفی کردن کالا مقابله خواهد کرد، گفت: نهادهای نظارتی در این مسیر بین هیچ صنف و گروهی تمایز قائل نخواهند شد.

گفتنی است، در حال حاضر باید منتظر برخورد جدی تر با عوامل گرانی و کمبود تایر سواری بود؛ چرا که صف های طولانی و روند پیچیده دریافت تایر دولتی متقاضیان را کلافه کرده و بسیاری از مردم تن به قیمت های عجیب بازار سیاه داده اند. به گفته علی حسینی، کارشناس صنعت تایر، یکی از بهترین راه های جلوگیری از نابسامانی بازار تایر سواری، استفاده از طرح توزیع سیستمی و ایجاد شفافیت در زنجیره تامین و توزیع این کالای اساسی است. در صورتی که وضعیت مدیریت نامناسب کنونی بازار تایر سواری به تایر سنگین نیز تسری پیدا کند، قیمت مصوب تایر سنگین از هر جفت شش میلیون تومان، به 15 میلیون تومان در بازار آزاد خواهد رسید.