آرشیو دوشنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۶۲
ورزشی
۹

خواندنی از ورزش

فدراسیون والیبال چین تصمیم گرفت تا لیگ این کشور بدون حضور بازیکنان خارجی آغاز شود. به این ترتیب بازیکنانی که با تیم های چینی قرارداد امضا کرده بودند در حال حاضر به عنوان بازیکن آزاد شناخته می شوند. ستاره هایی همچون مت اندرسون، اوروس کوواچویچ، سعید معروف و تین اورناوت نفراتی هستند که به عنوان بازیکن آزاد شناخته می شوند و فصل پیش رو را در لیگی غیر از چین سپری خواهند کرد. سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران با چند پیشنهاد از لیگ های معتبر اروپایی رو به رو است و باید دید که در نهایت به کدام یک از آنها پاسخ مثبت خواهد داد.

جلسه دادگاه حکمیت ورزش برای رسیدگی به پرونده شکایت ایران از فدراسیون جهانی روز چهارشنبه 26 شهریورماه به میزبانی لوزان سوئیس برگزار می شود. بر همین اساس هیئت اعزامی پنج نفره ایران، ساعت 23:40 دیشب، تهران را به مقصد قطر ترک کردند و از آنجا به لوزان رفتند. آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو، نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو، محمدرضا داورزنی معاون سابق وزارت ورزش، زارعیان سرمربی تیم ملی جودو و یکی از وکلای ایرانی این پرونده به نمایندگی از ایران روز چهارشنبه در دادگاه CAS حاضر می شوند تا از تعلیق نشدن جودوی ایران دفاع کنند. البته قرار است از سوی دیگر علاوه بر ویزر، رئیس فدراسیون جهانی جودو برخی از جودوکاران و مربیان سابق ایران که در کشورهای دیگر پناهنده شدند، در دادگاه حاضر باشند. این دادگاه نه تنها برای رشته جودو، بلکه برای ورزش ایران سرنوشت ساز خواهد بود.

وزارت ورزش و جوانان شهزاد کیانی را به عنوان سرپرست جدید فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی معرفی کرد.

نشست هماهنگی رقابت های لیگ برتر کشتی آزاد صبح دیروز با حضور مسئولان فدراسیون و نمایندگان باشگاه های حاضر در لیگ برگزار و در نهایت زمان آغاز این مسابقات با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی مشخص شد.بر این اساس مقرر شد رقابت های لیگ برتر کشتی آزاد از روز دهم مهرماه آغاز شود که دور رفت این رقابت ها به صورت متمرکز در تهران برگزار می شود. برنامه دور برگشت هم بعد از تعیین تکلیف مسابقات جهانی 2020 اعلام خواهد شد.