آرشیو سه‌شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۳۸۱۷
ورزش
۱۱

خبر

سامان قدوس در آستانه پوشیدن پیراهن  تیم  انگلیسی

یک روزنامه انگلیسی از نزدیک شدن سامان قدوس، مهاجم آمیای فرانسه به چمپیونشیپ خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از تلگراف، باشگاه برنتفورد به احتمال فراوان پروسه انتقال سامان قدوس، مهاجم ایرانی آمیای فرانسه را در روزهای آینده تمام می کند. قدوس از مدت ها قبل در رادار برنتفورد قرار داشت و مذاکره سران این باشگاه با همتایانش در آمیا به مرحله پایانی رسید. این رسانه انگلیسی در ادامه این خبر آورده است: قدوس در بازی اخیر آمیا در لیگ دسته دوم فرانسه غایب بود که این موضوع نشان دهنده نزدیک شدن انتقالش به برنتفورد است. برنتفورد در چمپیونشیپ، سطح دوم فوتبال باشگاهی انگلیس حضور دارد و برای صعود به لیگ برتر تلاش می کند.

نیمار : کاش  بازیکن  نژادپرست مارسی  را  می زدم

به دنبال دیدار پرحاشیه و جنجالی پاری سن ژرمن برابر مارسی که با اخراج پنج بازیکن همراه شد، «نیمار» بازیکن حریف را به نژادپرستی متهم و در توییتی از اینکه با او برخورد فیزیکی نکرده است، ابراز پشیمانی کرد. به گزارش ایرنا، دیدار این دو تیم که در محافل فوتبالی با نام «لو کلاسیک» شناخته می شود، به طور معمول پرحاشیه و داغ است اما نبرد جدید آنها داغ ترین تقابل آنان بود؛ به طوری که در پایان دیدار پنج بازیکن از زمین بازی اخراج شدند. 

در جریان این دیدار، داور دیدار 14 کارت زرد به بازیکنان دو تیم نشان داد؛ دیداری که در نهایت با پیروزی یک بر صفر مارسی همراه شد تا نخستین برد آنان برابر پی اس جی از سال 2011 تاکنون رقم بخورد. 

درگیری طرفین پیش از نیمه دوم و با جدل نیمار و «آلوارو گونزالس» آغاز شد و در نهایت با اتهام مرد برزیلی به بازیکن اسپانیایی مارسی مبنی بر نژادپرستی به اوج رسید.

در حالی که نیمار برای مواجهه با نیمکت مارسی به کنار زمین نزدیک می شد، یکی از میکروفون های کنار زمین صدای نیمار را در حالی که به بازیکن مارسی اشاره می کرد، می گفت «نژادپرستی، نه؛ نژادپرستی نه». سپس بعد از آنکه پنج بازیکن اخراج شدند، نیمار دوباره مدعی شد که او مورد توهین نژادپرستانه قرار گرفته است و به کمک داور اعلام کرد «توهین نژادپرستانه بود به همین دلیل آن واکنش را داشتم». 

این نخستین بار از سال 1984 - 1985 است که پاریسی ها در دو بازی اول خود در رقابت های لوشامپیونه تن به شکست می دهند.