آرشیو چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۷۰
جامعه
۱۰

رئیس شورای شهر تهران: دولت و شهرداری در اجرای مصوبات توسعه حمل و نقل عمومی کم کاری کردند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص عدم توسعه حمل و نقل عمومی علی رغم مصوبات ابلاغ شده از سوی شورای شهر گفت: معتقدم شهرداری و دولت کم کاری کردند و هر کدام 50 درصد مقصر هستند.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی در حاشیه جلسه دیروز شورای شهر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات معاون حمل و نقل شهرداری تهران در خصوص ابهام در تحقق وعده های خرید اتوبوس و مترو به دلیل نوسانات ارز اظهار داشت: ما مصوبات لازم از دولت برای تامین اعتبار را گرفته ایم و باید تمام تلاشمان را به کار ببندیم که این مصوبات اجرا شود و هر جا که مانعی وجود داشت موضوع را با مردم و مسئولان در میان بگذاریم تا مسئله حل شود.

هاشمی با اشاره به اینکه پایان شب سیه سفید است، افزود: نباید به دنبال بهانه باشیم و نبود بودجه تحریم و غیره باعث شود که کار پیش نرود چرا که مصوبات لازم را داریم.

وی در خصوص وعده وزارت نفت در توسعه حمل و نقل عمومی گفت: هر سفر با مترو یا اتوبوس 10 سنت صرفه جویی در مصرف سوخت است و وزارت نفت براساس قانون موظف است که وام های خرید اتوبوس یا مترو را تضمین بازپرداخت کند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: وزارت نفت اعلام کرده که باید در این زمینه راستی آزمایی انجام شود و با پای کار آمدن سازمان برنامه و بودجه نیز قطعا این مشکلات حل می شود اما یک نفر باید هماهنگی ایجاد کند و اصطلاحا این سازمان ها را به یکدیگر بدوزد.

هاشمی در پاسخ به این سوال چرا این اتفاق رخ نمی دهد گفت: من معتقدم شهرداری و دولت کم کاری کردند و 50 به 50 درصد مقصر هستند.