آرشیو پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۷۱
اخبار کشور
۹

نایب رئیس مجلس: وعده دولت برای اجرای طرح ودیعه مسکن عملی نشد

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه وعده سه هزار میلیارد تومانی دولت برای اجرای طرح ودیعه مسکن عملی نشد، گفت: فقط 660 میلیارد تومان برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

علی نیکزاد در گفت وگو با تسنیم اظهار داشت: اهمیت به مسکن دار شدن خانوار بدون مسکن و نیز جوانان یک اولویت اساسی است چرا که در حال حاضر جوانانی داریم که رویای خانه دار شدن را بر سر دارند اما در این زمینه نتوانسته اند به آنچه که می خواهند دست یابند.

وی با اشاره به اینکه  در حال حاضر 6/5 میلیون مستاجر در کشور داریم، در حالی که تنها به 22 هزار خانوار به میزان 660 میلیارد تومان ودیعه مسکن پرداخت شده است افزود: این مسئله یکی از عملکردهای ضعیف دولت در این زمینه است که مشکلات عدیده ای را به وجود آورده است.

نایب رئیس مجلس گفت: به جرات می توان گفت که دهک های پایین جامعه امکان خانه دار شدن را ندارند و بهتر است در راستای اجرای طرح ارائه ودیعه مسکن اقدامات مناسبی توسط دولت انجام یابد و نیازمندان مشمول بتوانند از این طرح بهره مند شوند.

نیکزاد ادامه داد: در حالی که دولت وعده داد سه هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح کنار گذاشته اما این اتفاق تاکنون نیفتاده و 660 میلیارد تومان به اجرای این طرح در نظر گرفته شده و انتظار می رود دولت اجرای این طرح را با موفقیت به اتمام برساند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 150 هزار پرونده روی میز بانک ها قرار گرفته و این مسئله نشان از عدم رغبت بانک ها برای پرداخت این ودیعه است و امیدواریم در این زمینه با پیگیری های مجلس اتفاقات خوبی رقم بخورد.