آرشیو سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰، شماره ۶۰۷۴
زندگی
۱۳

حق با شماست

 # کرونا- تهویه

قدری از تهران: در محیط های بسته تهویه مهم تر از ماسک است اما در اماکن عمومی و مراکز درمانی اعم از مترو و درمانگاه ها اگر تهویه مناسبی وجود نداشته باشد، احتمال انتشار ویروس کرونا وجود دارد و ماسک زدن فایده چندانی ندارد.

# دلال- کشاورزی

یک شهروند: با کوتاه کردن دست دلالان در عرضه محصولات کشاورزی، شاهد پایین آمدن قیمت این محصولات خواهیم بود.

# مسکن- ملی

نصیری از قزوین: 30سال پیش برای خرید خانه دومیلیون وام گرفته ام و خانه ام را به دلیل مشکلات مالی در همان سال ها فروختم اما اکنون برای ثبت نام مسکن ملی به مشکل برخورده ام و هنوز هم مستاجرم. افرادی مثل من باید چه کار کنند؟

 # طرح- ترافیک

خرازی از تهران:  تغییر ساعات طرح ترافیک باعث افزایش شدید ترافیک شده است. به نظر می رسد این طرح هیچ توجیهی برای حل مشکلات ترافیک و آلودگی هوا ندارد و فقط منبع مناسبی برای درآمد است.

 # سیگار- نوجوانان

قابوسی از تهران: فروش سیگار به افراد کمتر از 18سال باعث کاهش سن مصرف کنندگان شده است.این درحالی است که طبق قانون فروش سیگار به افراد زیر 18سال ممنوع است.

 # بزرگراه- درخت

شمسایی از تهران: شهرداری تهران در ابتدای بزرگراه مدرس (از میدان هفت تیر) جداول بزرگی به جای گاردریل نصب کرده که این کار باعث مخدوش شدن حرکت در این مسیر و محیط شهری شده است. چرا به جای بلوک های سیمانی از درخت استفاده نمی شود؟

 # آزادگان- روشنایی

 حسینی از تهران: مدتی است در قسمت هایی از بزرگراه آزادگان چراغ حتی در ساعات روز هم روشن است. چرا؟

 # واکسن- ابتدایی

 رحیمی از تهران: با توجه به این که واکسیناسیون مقطع ابتدایی هنوز انجام نشده است و کودکان نیز نمی توانند به درستی بهداشت را رعایت کنند. چرا دولت قصد بازگشایی مدارس ابتدایی را  دارد؟