آرشیو پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱، شماره ۶۴۵۴
اقتصاد
۴

بدون تیتر

به دنبال اعلام لزوم حمایت از پیام رسان های داخلی، برخی کاربران بر این باورند که پراکندگی و تعدد پیام رسان های بومی سبب سردرگمی آنها شده است؛ بر این اساس پیشنهاد شد قابلیتی تحت عنوان اینترکانکشن (اتصال پیام رسان ها) میان پیام رسان های داخلی ایجاد شود و طبق گفته وزیر ارتباطات قرار است این قابلیت تا پایان امسال عملیاتی شود.

اتاق بازرگانی ایران در جدیدترین گزارش خود به بررسی آخرین تحولات اقتصاد جهانی پرداخته و در میان خبرها، افزایش دو برابری واردات ترکیه از روسیه با وجود تحریم ها، بیشترین بازخورد را داشته است.

بانک مرکزی اعلام کرد که انجام واردات از محل منابع ارزی واردکننده طی ترتیبات مقرر کماکان امکان پذیر بوده و ممانعتی در این خصوص اعمال نشده است.

از ابتدای سال 1402 مدت زمان تکمیل مدارک در سامانه های ازدواج و فرزند از 45 روزکاری به 60 روز کاری افزایش می یابد.

خدمات امدادی نوروزی امسال برای دو خودروساز کشور، به صورت مشترک اجرا می شود؛ این طرح خدماتی مشترک از دیروز کلید خورده و به مدت 20 روز ارائه خواهد شد.

سود عملکرد شرکت های غیربورسی مربوط به سال های 1398 تا 1400و نیز باقیمانده سود تخصیص داده نشده مربوط به سنوات قبل از آزادسازی (قبل از 1399) به حساب سهامداران سهام عدالت واریز می شود.

داریوش باقرجوان، مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری با اشاره به راه اندازی سرویس فوق العاده اتوبوس در ایام نوروز 1402، گفت: با گرانفروشی بلیت قاطع برخورد می کنیم.

سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم آیین رونمایی از سامانه فکتورینگ با هدف ایجاد روشی جدید برای تامین مالی غیر نفتی بنگاه های اقتصادی ضمن اشاره به اهمیت این سامانه و ضرورت آن برای اقتصاد کشور اظهار کرد: ما در اقتصاد ایران به طور مشخص از اوایل دهه90 دچار چالشی به نام تامین مالی شدیم. نظام های تامین مالی که در دهه 80 این وظیفه را انجام می دادند در دهه 90 دچار سکته شدند و عملا کارایی سابق خود را از دست دادند و به همین واسطه بسیاری از پروژه هایی که امروز نیمه کاره رها شده اند محصول همان عدم تامین مالی در دهه 90 هستند.