آرشیو یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱، شماره ۲۳۲۶۸
جامعه
۱۰

# پرسه در فضای مجازی

‏ چرا راه دور می روند؟!

کاربری با انتشار این تصویر نوشت: «دادگاه لاهه زمانی پوتین را جنایتکار جنگی خواند که این سه نفر به تنهایی طی 23 سال به 9 کشور حمله کردند، 11 میلیون نفر را کشتند و احدی آنها را جنایتکار جنگی خطاب نکرد که هیچ بلکه به آنها جایزه صلح نوبل هم داده شد.خواستم بگم دموکراسی تو غرب این شکلیه.»

تحول در مدیریت کشور

احسان حسینی: «طبق اعلام وزارت نفت، عملیات اجرایی احداث پتروپالایشگاه شهید سلیمانی با ظرفیت 300 هزار بشکه، فروردین 1402 آغاز میشه. 70 درصد تولیدات این واحد سوخت و 30 درصد پتروشیمی است. دورانی که پالایشگاه سازی را «کثافت کاری» می دانستند، گذشت.»

مدعیان حقوق زنان کجا هستن؟

نادر غیور: «گاردین؛ از ترس آزار جنسی دختران 11 تا 16 ساله در مدارس خبر می دهد. بر اساس یک نظرسنجی 22درصد دختر و زن جوان 11 تا 16 ساله، ترس از آزار و اذیت جنسی را عامل عقب ماندن آنها در مدرسه دانسته اند. زن زندگی آزادی در بریتانیای صغیر.»

قانون خوب

سیدمنصور موسوی: «مشتریم پارسال 29 میلیون مالیات خودروی لوکس داده. ماشینی که امسال از ما خریده رو میخواد اونور سال پلاک کنه که مالیات 1401 بهش نخوره. چون الان 3 تا ماشین دیگه هم داره! میگه اگه مالیاتاشون رو ندم اول موبایلم قطع میشه و حسابام غیرفعال میشه تو مرحله بعدی ممنوع الخروج میکنن و...»

غرب زیبا این شکلیه

انصاری: «به دلیل اعتصاب بخش خدمات شهری، زباله از در و دیوار پاریس بالا رفته؛ از آن سو معترضین خیابان ها را قرق کرده اند. مخلوط اشک آور و اسپری فلفل و بوی گند زباله هم فاجعه دیگری را رقم زده است؛ کبودی زیر چشم و کشیدن گیسوی زنان هم برای خود حکایتی دارد از زن، زندگی باتوم در آرمانشهر فرانسه!»

یعنی دیگه حامی مالی ندارن

خرقانی: «می دونید چرا آمار تعداد توئیت های براندازا واسه فراخوان ها روز به روز کمتر شده؟ چون هزینه استفاده از ربات و ترول مجازی خیلی سنگین بوده و کشورهایی مثل عربستان و امارات و انگلیس هم دیگه از این آشوب ها ناامید شدن.»

این جا ایرانه

کاربری با انتشار این تصویر نوشت: «این جا همون ایرانیه که یه عده تلاش کردن انسانیت و محبت جاش رو به توحش و خودبینی بده! درد و بلای این کاسب خداترس بخوره تو سر اون سلبریتی های غرب پرست...!»