آرشیو شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۸۲۰۳
ورزشی
۲۰

فوتبال ایران

خداحافظی انصاری از فوتبال

محمد انصاری، مدافع چپ سابق پرسپولیس از پایان دوران فوتبالی اش خبر داد .او در لیگ پانزدهم و به عنوان یکی از گزینه های نیمکت نشین به پرسپولیس آمد، اما مصدومیت رباط در بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا و در ادامه تکرار آن در بازگشت و در شرایط تمرینی او را از پرسپولیس کاملا دور کرد. پس از آن انصاری راهی مس رفسنجان شد، اما یک بار دیگر گرفتار مصدومیت شد تا علی رغم تمام استعدادی که داشت در 31 سالگی بزرگ ترین تصمیم زندگی اش را بگیرد و در صفحه شخصی اش بنویسد: «خداحافظ فوتبال». با خداحافظی محمد انصاری اکنون جمع بازیکنانی که در دوره طلایی برانکو و پرسپولیس به این تیم آمده بودند و خداحافظی کردند به سه نفر رسید: محسن مسلمان نیز در 32 سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و چندی پیش نیز محسن ربیع خواه این تصمیم را برای پایان دادن به دوران بازی اش گرفته بود تا اکنون محمد انصاری نیز به این جمع اضافه شود.

هزینه 1280 میلیارد تومانی 3 باشگاه!

در شرایطی که سازمان لیگ هفته گذشته سقف بودجه را برای باشگاه های لیگ برتر اعلام کرد و مطابق این دستورالعمل حداقل سقف 250 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، دیروز هوشنگ نصیرزاده، سرپرست کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال ضمانت اجرای این دستورالعمل را هم مشخص کرد.طبق اعلام نصیرزاده اگر باشگاهی بیش از سقف اعلام شده هزینه کند، باید 2 برابر این مبلغ را جریمه بدهد. او همچنین مدعی شد این موضوع در روزهای آینده به باشگاه ها ابلاغ خواهد شد. علاوه بر این نصیرزاده، عضو کارگروه ساماندهی نقل و انتقالات بازیکنان در گفت و گویی اظهار داشت: «در قراردادهایی که فصل گذشته به سازمان لیگ ارائه شده است 2 هزار و390 میلیارد تومان پول خرید بازیکن و کادر بوده که هزار و 280 میلیارد تومان آن را سه باشگاه خرج کرده اند که در واقع نصف این پول را سه باشگاه خرج کرده اند که نمی توانم اسم آنها را بگویم. کمترین هزینه هم باشگاه ملوان بوده با 50 میلیارد تومان که بازیکن سرباز می گرفته بعد از آن که بالا بیایم هوادار، پیکان و مس بوده اند.» ظاهرا منظور مدیرعامل باشگاه تراکتور تبریز از سه باشگاه، پرسپولیس، سپاهان اصفهان و استقلال بوده که بیشترین هزینه را برای خرید بازیکن و مربی انجام داده اند و در جدول لیگ برتر هم به ترتیب در رده های اول تا سوم قرار گرفتند.

حمایت مدیران از درویش و یحیی

اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در نشستی از رضا درویش و یحیی گل محمدی، مدیرعامل و مربی پرسپولیس حمایت کردند. علاوه بر این اعضا در این نشست تاکید داشتند که پرسپولیس و هوادارانش در فصل گذشته دست به کار بزرگی زدند و افتخارات بزرگ جدیدی را کسب کردند. همچنین این اعضا اعلام کردند که نباید به ترکیب برنده دست بخورد و هر اقدامی باید در جهت تقویت آن باشد. بویژه که لیگ قهرمانان آسیا، رقابت هایی دشوار و سنگین با رقبایی است که هم از امکانات مالی به مراتب بالاتر بهره می برند و هم با بسیاری محدودیت ها مواجه نیستند. اعضا در وهله اول، قدردانی، تشکر و تبریک ویژه ای برای کادر فنی، بازیکنان و دیگر عوامل تیم داشتند که دست اندرکار اصلی و در خط مقدم این فصل حماسی بودند که به فتح جام های قهرمانی لیگ خلیج فارس، حذفی و در نتیجه سوپر جام منجر شد.

مورایس با سپاهان قرارداد دارد

در روزهای گذشته شایعاتی در خصوص جدایی ژوزه مورایس از سپاهان مطرح شد. این در حالی است که سرمربی سپاهان اصفهان قراردادی سه ساله با این باشگاه امضا کرده که فقط یک فصل آن سپری شده و به این ترتیب سرمربی پرتغالی سپاهان دو فصل دیگر به همکاری خود با باشگاه ادامه خواهد داد. مسئولان باشگاه سپاهان هر گونه شایعه جدایی این مربی را تکذیب می کنند و می گویند او خود را برای ادامه حضور در فصل آینده لیگ برتر آماده می کند و مسائل را هم به دقت زیر نظر دارد. سپاهان در این فصل با مورایس در رده دوم لیگ برتر قرار گرفت و فصل آینده در لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهد داشت.