آرشیو شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۸۲۰۳
ورزشی
۲۱

خرده خبر

گربه سیاه باروز به اردو نمی رود / سوادکوهی:در پراگ روی تشک می روم

علی سوادکوهی، گربه سیاه جردن باروز در چهارمین اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان شرکت نمی کند. این اردو از 23 خراد ماه در کمپ تیم های ملی کشتی شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز می شود که از نکات برجسته این اردو غیبت یک چهره سرشناس است. علی سوادکوهی در وزن 79 کیلوگرم که در مسابقات جام تختی بر رقیب سنتی خود یعنی محمد نخودی غلبه کرد و شانس زیادی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی دارد به این اردو دعوت نشد و این موضوع در محافل ورزشی مازندران باعث شائبه زیادی در ارتباط با اختلاف کادر فنی با سوادکوهی شده است. ملی پوش وزن 79 کیلوگرم قرار است در مجارستان مشخص شود و در این کشور سوادکوهی و نخودی 2 کشتی مازندرانی با رقبای خود سرشاخ می شوند و در صورت موفقیت هر یک، آنان شانس پوشیدن دوبنده تیم ملی را به دست می آورند .با این حال سوادکوهی در خصوص دلیل غیبت خود در تمرینات تیم ملی می گوید:«با هماهنگی کادر فنی به اردو نمی آیم و در ساری تمرینات خود را دنبال می کنم. به هیچ عنوان مشکلی با کادر فنی ندارم و بنا به مسائل شخصی و با اجازه آقای درستکار در اردو نیستم. به طور حتم در مسابقات بین المللی مجارستان که به نوعی آخرین مرحله انتخابی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی است، به روی تشک می روم.»

هتریک بی مدالی رکابزنان ایران

رکابزنان ایران، سومین روز قهرمانی آسیای تایلند را هم بدون مدال سرکردند. رامیار قوامی دیروز با رقبایش در ماده تایم تریل انفرادی زیر 23 سال مردان رکاب زد و دستش به مدال نرسید و کارش را با دوازدهمی آسیا تمام کرد. در حالی که دوچرخه سواران پاکستان و عراق هم بالاتر از ملی پوش ایران قرار گرفتند. رکابزنان ایرانی ، امروز در مواد تایم تریل انفرادی زنان بزرگسال و زیر 23 سال و تایم تریل انفرادی مردان به رقابت می پردازند.

جباری: ذوبی ها همچنان بدهکارند

علی جباری، سرمربی تیم وزنه برداری ذوب آهن از عدم پرداخت مبلغ قرارداد تعدادی از وزنه برداران جوان این تیم توسط باشگاه ناراحت است. او که در فصل گذشته لیگ های جوانان و بزرگسالان عنوان قهرمانی را کسب کرد، گفت: «با گذشت چهار ماه از پایان لیگ مسئولان باشگاه ذوب آهن تاکنون مبلغ قراردادهای تیم جوانان را پرداخت نکرده اند. کل مبلغ بدهی باشگاه به آنها کمتر از یکصد میلیون تومان است و اگر باشگاه هر هفته با یکی از این وزنه برداران تسویه حساب کرده بود، اکنون بدهی ها پرداخت شده بود.» سرمربی تیم وزنه برداری ذوب آهن تاکید کرد: «با توجه به اینکه تیم ذوب آهن قرار است در فصل آینده هم تیمداری کند، انتظار است مسئولان این باشگاه ابتدا تسویه حساب کرده و بعد به فکر تیم جدید باشند. در غیر این صورت چگونه می توانم با وزنه برداران برای عضویت در تیم صحبت کنم. متاسفانه باید بگویم حتی مبلغ قرارداد من را نیز پرداخت نکرده اند و این هفته، آن هفته می کنند. امیدوارم اگر می خواهند تیمداری کنند، حداقل بودجه مناسبی را به تصویب برسانند.»

ساروی هم مسافر بلگراد شد

تکلیف چهار گوش شکسته تیم ملی کشتی فرنگی برای مسابقات جهانی بلگراد مشخص شد.تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت های بین المللی کشتی فرنگی رنکینگ اتحادیه جهانی به میزبانی قرقیزستان به 5 مدال طلا یک نقره و دو برنز رسید و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.سید دانیال سهرابی در وزن 67 کیلوگرم، محمدعلی گرایی در وزن 77 کیلوگرم، علیرضا محمدی در وزن 82 کیلوگرم، محمدهادی ساروی در وزن 97 کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم به مدال طلا، محمدرضا گرایی در وزن 72 کیلوگرم به مدال نقره، مهدی محسن نژاد در وزن 60 کیلوگرم و ایمان محمدی در وزن 63 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.از بین مدال آوران این مسابقات تاکنون حضور محمدرضا و محمدعلی گرایی، محمد هادی ساروی و امین میرزازاده برای حضور در مسابقات جهانی بلگراد قطعی شده است.

آزادکاران اردونشین معرفی شدند

دومین اردوی تیم ملی کشتی آزاد از 23 خرداد تا 5 تیرماه در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده کمپ تیم های ملی کشتی شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می شود. احمد جوان، میلاد ولی زاده، رضا اطری، یاسین رضایی، رحمان عموزاد، کیان محمود جانلو، امیرمحمد یزدانی، محمد بخشی، یونس امامی، محمد صادق فیروزپور، عرفان الهی، محمد نخودی، سبحان یاری، حسن یزدانی، هادی وفائی پور، کامران قاسم پور، امیرحسین فیروزپور، مجتبی گلیج، احمد بذری، امیرحسین زارع، مصطفی طغانی و مرتضی جان محمدی این نفرات به انتخاب پژمان درستکار به اردو می آیند.