آرشیو شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۸۴۵۹
سیاسی
۶
گزارش

توصیه ها و قدردانی مراجع عظام تقلید از سختکوشی دولت مردمی

رئیس جمهور روز گذشته در دومین روز سفر خود به قم، با مراجع عظام تقلید دیدار و گفت و گو کرد. به همراه این دیدارهای جداگانه، دکتر رئیسی همچنین پنجشنبه شب در دفتر رهبر معظم انقلاب با جمعی از علما، فضلا و اعضای دفتر معظم له و روز گذشته با حضور در دفتر جامعه اسلامی مدرسین حوزه علمیه قم، با جمعی از اعضای این جامعه دیدار و گفت و گو کرد.
آیت الله سبحانی: تاثیر تلاش های دولت در روند پیشرفت کشور

دکتر رئیسی صبح جمعه با حضور در دفتر حضرت آیت الله جعفر سبحانی با ایشان دیدار کرد. آیت الله سبحانی در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های بی وقفه و خالصانه دولت مردمی برای بهبود وضعیت کشور، سفرهای استانی دکتر رئیسی را نمود برجسته این تلاش ها توصیف و تصریح کرد: تلاش ها و سفرهای استانی دولت مردمی تاثیر جدی و قابل توجهی در تسریع روند پیشرفت کشور و از جمله تغییر ملموس وضعیت استان قم داشته است. ایشان همچنین با بیان اینکه تلاش برای تبدیل مشکلات و تهدیدها به فرصت سازندگی و آبادانی، روند ترقی و پیشرفت کشور را سرعت خواهد بخشید، خواستار توجه بیشتر به مسائلی از جمله بهبود معیشت اقشار کم درآمد، مهار عوامل تورم زا در اقتصاد کشور، تلاش برای کاهش تصادفات جاده ای و توجه به ملاحظات دینی در ساخت مسکن شد. دکتر رئیسی نیز در این دیدار با ارائه توضیحاتی درباره اقدامات و تلاش های دولت برای رفع مشکلات و بهبود اداره امور کشور، تصریح کرد: آمارها و شاخص های اقتصادی نشان می دهد، دولت در مسیر صحیح برای حل مشکلات گام برمی دارد و کاهش مشکلاتی نظیر بیکاری و احیای واحدهای تولیدی راکد و کاهشی شدن نرخ تورم گواه این مدعاست.

آیت الله نوری همدانی: افزایش رشد کشور با وجود مشکلات

حضرت آیت الله نوری همدانی هم در دیدار با رئیس جمهور با اشاره به اهمیت و جایگاه مردم در جامعه اسلامی، خدمت به مردم و تلاش برای رفع مشکلات و دغدغه ها و تامین مطالبات آنان را از بهترین و باارزش ترین کارها دانست و بر اهمیت تلاش برای مهار و کاهش تورم و ارتقای شاخص های رفاه عمومی تاکید کرد. ایشان بر اهمیت همصدایی و همگامی مسئولان با مردم تاکید کرد و آن را رمز پیشرفت کشور دانست و افزود: اگر مردم احساس کنند که مسئولان مثل آنها زندگی می کنند، مشکلات مسیر پیشرفت کشور را راحت تر تحمل می کنند. رئیس جمهور نیز با بیان اینکه حضرت عالی چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی همواره دغدغه مردم و جامعه را داشته و دارید، تصریح کرد: همه تلاش بنده و دولت مردمی این است که با وجود موانع و مشکلات، شتاب روند رشد کشور را افزایش دهیم و به لطف خدا توانسته ایم به رغم دشمنی ها و فشارهای بی نظیر در جهت بهبود شاخص های اقتصادی، کاهش بیکاری و احیای واحدهای راکد گام های مثبتی برداریم. رئیس جمهور در تشریح اقدامات دولت برای بهبود معیشت مردم بویژه حمایت از اقشار کم درآمد، افزایش تا سه برابری مستمری سه دهک اول، خدمات آب، برق، گاز و بیمه سلامت رایگان به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، افزایش خروج افراد از پوشش نهادهای حمایتی در نتیجه سیاست های توانمندسازی، افزایش ارزش یارانه و کاهش تاثیرپذیری معیشت مردم از نوسانات ارزی در نتیجه توزیع کالابرگ را از جمله این اقدامات عنوان کرد.

آیت الله جوادی آملی: ضرورت توجه مضاعف به کرامت مردم

حضرت آیت الله جوادی آملی هم در دیدار رئیس جمهور، ضمن قدردانی از تلاش های دولت در بخش های مختلف، بر لزوم افزایش تولید و بهره برداری بهینه از ذخایر و منابع ثروت آفرین کشور در اداره امور جامعه و توجه مضاعف به کرامت مردم در عین رفع دغدغه های معیشتی آنها تاکید کرد. ایشان در بخش دیگری از بیانات خود، عملیات غرورآفرین وعده صادق را موجب افتخار دانست و تصریح کرد: این اقدام همراه با عقلانیت انجام شد. دکتر رئیسی نیز در این دیدار از اقدامات دولت برای توانمندسازی اقشار کمتر برخوردار و رفع فقر در عین حفظ کرامت مردم، کاهش نرخ بیکاری، افزایش تولید و کاهش فقر گزارشی ارائه کرد.

آیت الله مکارم شیرازی: پرکاری جنابعالی مایه امیدواری است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز در این دیدار، سفرهای استانی و حضور رئیس جمهور در اجتماعات مردمی را باعث آشنایی و اطلاع دقیق از مشکلات مردم و مایه امیدواری توصیف و تصریح کرد: دولت در حوزه اقدام و عمل دستاوردهای ارزشمندی داشته، اما اطلاع رسانی از این خدمات و دستاوردها باید تقویت شود. ایشان با اشاره به جایگاه جهانی و مهم شهر قم، توجه بیشتر بر ارتقای شاخص های توسعه شهری و رفع مشکلات این شهر را خواستار شد و افزود: اقدامات دولت در مسکن سازی در قم قابل تقدیر است و اگر چه دولت شما مسئول بلاتکلیف ماندن طرح مونوریل و فرودگاه بین المللی قم نیست، اما با توجه به اهمیت این طرح ها برای قم و نیز رویکرد دولت مردمی در تکمیل طرح های نیمه تمام، انتظار می رود اقدام موثری برای تعیین تکلیف و تکمیل این طرح ها نیز انجام شود. آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد، اما سختکوشی، جدیت و تلاش شبانه روزی دولت مردمی، امید زیادی برای انجام این کارها ایجاد کرده است، گفت: بنده همواره برای موفقیت جنابعالی و دولت مردمی دعا می کنم. پرکاری شخص جنابعالی و ارتباط گسترده شما با مردم، مایه امیدواری دوستداران انقلاب و ناامیدی دشمنان است. رئیس جمهور نیز با بیان اینکه کشور در حال پیشرفت است، تاکید کرد: در عزم دولت برای تسریع و تداوم مسیر رفع مشکلات و توسعه کشور خللی پیش نیامده است.

آیت الله شبیری زنجانی: طلب توفیق برای دولت

دکتر رئیسی همچنین شامگاه پنجشنبه با حضور در بیت حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی، با ایشان دیدار کرد. رئیس جمهور در این دیدار گرم و صمیمی ضمن تشکر از توجهات آیت الله شبیری زنجانی نسبت به دولت مردمی و طلب دعا، استماع آرا و نظرات مراجع معظم تقلید و همچنین ارائه گزارش از اوضاع کشور به ایشان را از تکالیف ضروری کارگزاران اجرایی کشور دانست و تداوم دعای خیر و رهنمودهای ایشان به دولتمردان را خواستار شد. حضرت آیت الله شبیری زنجانی نیز در این دیدار برای موفقیت دولت در انجام امور کشور و تداوم خدمت به مردم از خداوند متعال طلب توفیق کردند.