آرشیو شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۸۴۵۹
صفحه آخر
۲۰

فضای مجازی

اعتراض تماشاگران مسابقه هنری یوروویژن به اجرای خواننده اسرائیلی

ادن گولان، خواننده اسرائیلی در میان مخالفت ها و اعتراض ها به حضورش در یوروویژن، با آرای عمومی به فینال این مسابقه آواز راه یافت. راهیابی او به فینال تنها چند ساعت پس از آن بود که هزاران معترض حامی فلسطین روز پنجشنبه در شهر مالمو سوئد تجمع کردند تا مخالفت شان را با شرکت او در این مسابقه اعلام کنند. این اتفاق در حالی رخ داد که مسئولان این مسابقات ورود هر فرد یا چیزی که مربوط به حمایت از فلسطین باشد را به سالن اجرا ممنوع کرده بودند. شب قبل از آن، این خواننده 20 ساله در جریان تمرین هو شده بود. نکته دیگر اینکه رئیس جمهور اسرائیل هم وارد مناقشه بر سرآهنگ منتخب این کشور در مسابقه یوروویژن شد.

یادت باشد این روزها را، آدم ها را، خاطره ها را

حامد سلطانی مجری نام آشنای تلویزیون به مناسبت روز دختر، پستی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده که در شرح آن آمده: وسط دل دل کردن های این دل پراز سرد و گرم روزگار یک پدر، مرددم خوشحالی ام را فریاد بزنم از بالابلندتر شدنت یا صدای قلبم را عیان کنم...چرخ گردون بی توقف تقدیر اما می گردد و چندان وقعی به میل ما نمی نهد که چه می خواهیم و چه می پسندیم و چه در سر می پرورانیم! یادت باشد این روزها را، آدم ها را، خاطره ها را...بزرگ تر که شدی، اگر گذرت به این طرف ها خورد و این چند خط را خواندی، یادت باشد که ما از پس عمیق ترین اقیانوس ها دوباره به قله این قاب رسیدیم! پس همیشه شاکر محبت حضرت بالاسری باش که ثابت کرد از ما به ما مهربان تر است... تو فقط بخند...

‎«یار مرا» شنیدنی شد

پرواز همای با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش از کار تازه اش که ‎تیتراژ فیلم سینمای «تاوان»است، خبر داده است. این قطعه ‎«یار مرا» نام دارد که ‎ همزمان با اکران فیلم سینمایی «تاوان» در سینماهای کشور، تیتراژ این فیلم هم با صدای پرواز همای رونمایی شد. ‎فیلم سینمایی «تاوان» نخستین ساخته رامین سهراب در ژانر اکشن، محصول مشترک ایران و فنلاند است که محسن صرافی، رامین سهراب و یوننا انزوت تهیه کنندگان آن هستند و پخش آن را امیر شروین (بهاران فیلم) برعهده دارد و از چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه اکران آن آغاز شده است.

آغاز تولید فصل چهارم «زخم کاری»

در حالی که برنامه ریزی برای پخش فصل سوم «زخم کاری» آغاز شده، شنیده ها از قطعی شدن ساخت فصل چهارم این سریال حکایت دارد. خبری که صفحه مجازی سینما دیلی آن را منتشر کرده است. پخش فصل سوم این سریال تابستان امسال و پس از پایان پخش مجموعه «قطب شمال» آغاز و پیش بینی می شود تا اوایل پاییز ادامه داشته باشد وهمزمان فیلمبرداری فصل چهارم این مجموعه هم آغاز شده است. نکته دیگر اینکه بازیگران جدیدی همچون مهدی سلطانی به فصل سوم «زخم کاری» اضافه می شوند.

طرحی در راستای حمایت از مقاومت فلسطین

مسعود شجاعی، کاریکاتوریست نام آشنای کشورمان با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش به جایزه داوری نهمین جشنواره ملی گرافیک رضوی اشاره کرده و در شرح آن نوشته: «امروز در محل کانون هنر شیعی داوری نهمین جشنواره ملی گرافیک رضوی با حضور استاد مسعود نجابتی به عنوان دبیر و داوران به اسامی محمدرضا دوست محمدی، سید محمدرضا میری ، هاجر سلیمی نمین، مسعود شجاعی طباطبایی و علی حیاتی انجام شد و برگزیدگان بخش های مختلف شناخته شدند. جایزه ویژه جشنواره شامل تندیس و مبلغ هشتصد میلیون ریال به خلاق ترین ایده ای که در راستای حمایت از مقاومت فلسطین و پاسداشت مبارزات مردم مظلوم آن منطقه با اشغالگری رژیم صهیونیستی باشد، اهدا می شود. افتتاح نمایشگاه و آیین معرفی برگزیدگان همزمان با میلاد امام رضا علیه السلام 30 اردیبهشت ماه 1403در تهران برگزار می شود.

قمصری«هم تن» را نواخت

علی قمصری نوازنده نام آشنای تار با انتشار ویدیویی از اثر جدیدش خبر داده و در شرح آن نوشته: «تو تنها سیم نیستی که به ارتعاش دربیایی. تو فقط پوست نیستی که نوازشت کنم. تو فقط چوب نیستی که بر تو بکوبم. من همه تو را می خواهم و تو همه منی. «نامش «هم تن» بود اما با آن پوست انداختم. این اثر سرآغاز مسیری تازه در تارنوازی من بود؛ مسیری که هنوز خود را در آن رهرویی در حال کاوش و تلاش می دانم.»