آرشیو شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۸۴۵۹
ورزشی
۱۶
پیش بازی

هوادار - پرسپولیس؛ 18:20

جنگ نه، بیایید فوتبال خوب ببینیم

محمد قراگزلو

پرسپولیس خیلی امیدوار بود که بعد از برد سخت اما شیرین در قائمشهر، استقلال در مصاف دشوار مقابل تیمی که بازی های خارج از خانه اش را نباخته بود امتیاز از دست بدهد اما گل دقیقه 92 بلانکو دوباره فاصله ها را حفظ کرد تا جدال به چهار هفته پایانی کشیده شود.

پرسپولیس عصر امروز مقابل تیمی قرار می گیرد که هفت هفته نباخته و خوب فوتبال بازی می کند. تیم مسعود شجاعی تیم پرستاره و قدرتمندی نیست اما هم نمایش مهیج و فنی در زمین ارائه می دهد هم اینکه به گونه ای غیر قابل پیش بینی است.

هوادار در زمین خودش بازی می کند اما هواداری ندارد. منتهی این بازی یک تفاوت برای پرسپولیس دارد و آن هم اینکه آنها هم برخلاف تمام استادیوم ها هیچ هواداری در این بازی نخواهند داشت چرا که مسابقه عصر امروز در ورزشگاه دستگردی بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد.

مسعود شجاعی از هفته سیزدهم هدایت تیم هوادار را به عهده گرفته و با اینکه نتایج فوق العاده ای نگرفته اما به وضوح در فرم ارائه فوتبالش تحولی ایجاد کرده و برخلاف بسیاری از مربیان داخلی هیچ علاقه ای به فوتبال تدافعی ندارد. شجاعی فوتبال مالکانه را می پسندد؛ درست همان چیزی که پرسپولیس در آن صدرنشین است.

اتفاقا زمین خوب ورزشگاه اکباتان که به زعم سرمربی هوادار بهترین زمین چمن فوتبال ایران است می تواند شرایط را برای ارائه یک فوتبال فوق العاده تاکتیکی و فنی در این مسابقه فارغ از هر نتیجه ای که به دست می آید و جنگی که پرسپولیس برای قهرمانی دارد مهیا کند.

هر چند اگر تماشاگر در این ورزشگاه حضور داشت طبعا هم کیفیت بازی بالا می رفت هم هیجان آن اما شورای تامین تهران به هیچ وجه اجازه بازی با تماشاگر را در ورزشگاه اکباتان به خاطر نداشتن پارکینگ و هزار معضل دیگر نمی دهد و حالا پرسپولیس باید در سکوت بازی کند که برایش هم محسناتی دارد هم معایبی.

هوادار با احتساب بازی جام حذفی اش مقابل مس سونگون در هفت مسابقه اخیر نباخته و این موردی است که از چشم اوسمار هم پنهان نمانده و او می داند با تیمی طرف خواهد شد که در تغییر فرم بازی و در موقعیت های تدافعی و تهاجمی کیفیت مناسبی ارائه می دهد.

پرسپولیس برای این بازی تنها سروش رفیعی را به خاطر محرومیت در اختیار ندارد و در سوی مقابل محمد میری هافبک میانی هوادار هم به خاطر محرومیت نمی تواند در این میدان حاضر باشد.

پرسپولیس به خاطر رقابت فشرده ای که با استقلال در کورس قهرمانی دارد حق دادن امتیاز به حریفش را ندارد بخصوص که می داند آبی ها این هفته کار نسبتا راحت تری مقابل فولاد در خانه خواهند داشت.

پرسپولیس در پنج تقابل اخیرش مقابل تیم هوادار سه برد داشته که یکی در جام حذفی بوده، یک بار باخته و یک بار برنده بوده است. پرسپولیس در بازی رفت در ورزشگاه آزادی و مقابل چشم هوادارانش به سختی و با یک گل مشکوک برنده شد. آن زمان محمود فکری سرمربی هوادار بود اما به نظر می رسد این تیم با مسعود شجاعی حریفی خطرناک تر خواهد بود.

برش

اوسمار: فقط به پرسپولیس فکر می کنم نه استقلال

اوسمار لوس ویرا در نشست خبری قبل از بازی با هوادار گفت به هفته های پایانی لیگ می رسیم و چهار بازی پایانی بسیار حساس است. ما از سه مسابقه سخت آمده ایم و بازی های ما دشوار و احساسی بود. با این حال به پایان این رقابت ها نزدیک می شویم.او با بیان اینکه شاگردانش تاکنون عملکرد خوبی در شرایط مختلف داشته اند، گفت: هوادار تیم بسیار خوبی است و بازی های خوبی ارائه می کند؛ بویژه در 7هفته اخیر که شکستی متحمل نشده و مقابل ملوان عملکرد خیلی خوبی داشت. بازی در انزلی خیلی سخت است، اما هوادار عملکرد بسیار خوبی در این مسابقه ارائه کرد. فردا(امروز) بازی خوبی خواهیم داشت. هوادار می تواند با ترکیب ها و سیستم های مختلف به میدان برود و ورزشگاه پاس قوامین زمین خوبی دارد. سرمربی پرسپولیس درباره دلیل اخراج بازیکنان تیمش طی هفته های گذشته گفت: نمی توانیم جلوی این اتفاق را بگیریم که بازیکن ما با بازیکن حریف برای تصاحب توپ درگیری نداشته باشد. کارت گرفتن به اعضای تیم فشار وارد می کند، اما بازیکنان روی خودشان کار می کنند که هم با حریف رقابت کنند، هم جنگندگی داشته باشند و هم خودشان را کنترل کنند که این اتفاقات رخ ندهد.اوسمار در مواجهه با سوال خبرنگاری که معتقد بود با اظهارنظر بازیکنان استقلال برخورد نمی شود، گفت برخی چیزها از دست سرمربی خارج است. مدیران باشگاه پرسپولیس و افشین پیروانی می توانند در این زمینه بیشتر کار کنند. ما و بازیکنان تلاش می کنیم تمام تمرکزمان روی مسابقات باشد. بازی مهمی پیش رو داریم. تمرکزمان بر این است که استراتژی خوبی انتخاب کنیم و با ارائه بازی خوب، نتیجه خوبی بگیریم. اوسمار درباره فوتبال تهاجمی پرسپولیس، برخلاف بازی های سایر تیم ها که بسیاری از آنها به تساوی های کم گل می انجامد، گفت: این موضوع به تاکتیک و ترکیب انتخاب شده سرمربی یا فرهنگ فوتبالی برمی گردد. در سال های گذشته بازی های مهمی در فوتبال ایران داشتیم که گل های زیادی به ثمر رسیده است. البته شاید هم سرمربی در یک فصل، تیمش را چندان هجومی نبسته است.