آرشیو شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۸۴۵۹
ورزشی
۱۶

فوتبال ایران

شمس آذر - ملوان / بازی زیبا: 17:15

تیم سعید دقیقی تا همین جای لیگ هم توانسته در اولین سال حضورش کار بزرگی انجام دهد. آنها اگر هر چهار بازی بعدی شان را با پیروزی پشت سر بگذارند در بهترین حالت سوم می شوند که بسیار بعید است. اما در آن سوی میدان مهدی تارتار با ملوان نیم نگاهی به قرار گرفتن در جمع چهار تیم دارد. آنها هفته گذشته در انزلی دو امتیاز بازی حساس مقابل هوادار را از دست دادند و حالا خوب می داند که امتیاز گرفتن در قزوین از شمس آذر کار آسانی نیست. باتوجه به شکل بازی دو تیم انتظار تماشای بازی زیبا توقع زیادی نیست.

مس رفسنجان - سپاهان/ اولین تقابل محرم با اصفهانی ها : 17:50

بدون شک نگاه همه هواداران دو تیم به رویارویی محرم نویدکیا اسطوره باشگاه سپاهان با این تیم است. او به دلیل مصدومیت ها و جدایی چند بازیکنش، نیمکت کاملی ندارد. از روزی که هدایت مس رفسنجان را هم برعهده گرفت تا امروز فقط یک شکست را متحمل شد آن هم مقابل صنعت نفت در آبادان. نویدکیا هر چقدر هم بخواهد شرایط را عادی جلوه دهد اما باز هم برای او این بازی یک بازی خاص است. از آن طرف سپاهان که جام حذفی را از دست داده، در لیگ آخرین شانس های خود را جست و جو می کند تا شاید سهمیه بگیرد.

آلومینیوم - صنعت نفت / بازی سرنوشت فراز در خانه قبلی : 18:30

بازی در اراک برای هر تیمی سخت است. فراز کمالوند سرمربی صنعت نفت که سابقه هدایت آلومینیوم را دارد هم خیلی خوب این موضوع را می داند. آبادانی ها برای ماندن چاره ای جز پیروزی ندارند و آنقدر فرصت از دست داده اند که حالا چاره ای جز پیروزی حتی در خانه حریف را هم ندارند. پیروزی هفته گذشته آنها مقابل مس رفسنجان امیدهای شان را برای بقا زنده نگه داشت. مجتبی حسینی سرمربی اراکی ها حالا همه تمرکزش روی جام حذفی و بازی با چادرملو، بهبود جایگاه تیمش در جدول و انتخاب نهایی بازیکنان برای فصل آینده است.

تراکتور - گل گهر/ اخباری به پرشورها رسید : 18:50

سرمربیان دو تیم انگیزه های متفاوتی برای کسب پیروزی در این بازی دارند. حمید مطهری جانشین پاکو خمس که هنوز نمی داند فصل آینده سرمربی تراکتور خواهد بود یا نه، برای جلب رضایت هواداران و مسئولان باشگاه فقط به سه امتیاز بازی فکر می کند. از طرفی آنها به حضور قطعی در جمع چهار تیم و رسیدن به سکوی سوم امیدوار هستند. محمدرضا اخباری دروازه بان فصل گذشته تراکتور که حالا درون دروازه گل گهر ایستاده، انگیزه های زیادی برای کلین شیت دارد. این بازی هم می تواند یکی از جذاب ترین و باکیفیت ترین بازی های هفته بیست و هفتم باشد.

بازی با هوادار بدون تماشاگر شد

پرسپولیسی ها امید داشتند که با توجه به درخواست استقلال برای انجام بازی با تماشاگر مقابل پیکان در ورزشگاه دستگردی که قرار است هفته سی ام برگزار شود، دیدار آنها مقابل هوادار هم با تماشاگر برگزار شود که این گونه نشد.روز گذشته مدیر رسانه ای باشگاه پرسپولیس اعلام کرد بازی امروز در ورزشگاه دستگردی تهران و بدون حضور تماشاگر برگزار شود و البته ابراز امیدواری کرد که عدالت رعایت شده و استقلال هم هفته آخر در همین ورزشگاه بدون تماشاگر بازی کند.جالب اینکه اوسمار از زمین چمن ورزشگاه دستگردی تمجید کرد و پرسپولیسی ها امیدوارند که در این زمین، فوتبال مد نظر خود را ارائه دهند و پیروز شوند.

شجاعی: همیشه محکم بازی می کنیم

مسعود شجاعی سرمربی هوادار درباره بازی حساس تیمش مقابل پرسپولیس و بدون تماشاگر بودن آن می گوید: «پرسپولیس را آنالیز کرده ایم. باید بگویم آنها فوتبال خوب و روانی بازی می کنند و مهره های خوبی در اختیار دارند. امیدوارم بازی جانداری را شاهد باشیم. شورای تامین اجازه نمی دهد بازی با تماشاگر باشد و از روز اول این موضوع را قبول کرده اند که چه ورزشگاهی را با چه شرایطی اعلام کرده ایم.»

شجاعی درباره اینکه به خاطر دوستی اش با نکونام مقابل پرسپولیس محکم تر بازی کنند این طور می گوید: «ما یک خانواده هستیم و جسارت می کنم و کلمه ای پیدا نکردم که بگویم این موضوع شبیه خاله بازی است. برادرم در تیم ماشین سازی حضور داشت و زمانی که در تراکتور تبریز حضور داشتم با او لب خط دعوایم شد. اگر قرار باشد چیزی را لحاظ می کردم برای صنعت نفت لحاظ می کردم، ولی با قدرت بازی کردیم و برنده شدیم.»

ضیایی گزینه مدیریت آکادمی استقلال آرش برهانی نیامده رفت

حضور مالکان جدید در باشگاه استقلال مشخص شد که تغییراتی قطعی در آکادمی تیم استقلال رخ خواهد داد. با طرح این موضوع از آرش برهانی به عنوان جدی ترین گزینه برای مدیریت آکادمی استقلال یاد شد، اما درحالی که برهانی به این پست نزدیک بود، مدیران جدید باشگاه استقلال نامی عجیب را برای مدیریت آکادمی مطرح کرده اند. نام گزینه مورد نظر مالکان جدید باشگاه استقلال برای قبول مسئولیت در حوزه مهم آکادمی استقلال، محمدحسین ضیایی است؛ گزینه ای که به دلیل ارتباطات خود با مدیران سابق باشگاه صبا باتری تهران سال های متمادی به عنوان سرمربی در این باشگاه رفت و آمد داشت و حالا نیز به نظر می رسد به واسطه ارتباطات مطلوبی که با احمد شهریاری دارد، به عنوان گزینه اول حضور در باشگاه استقلال به عنوان مدیر آکادمی مطرح شده است. اینکه چرا با حجم عظیمی از گزینه های استقلال برای قبول این پست مهم، مالکان باشگاه به سراغ این شخص رفته اند تا هدایت حوزه ای مهم را در اختیار بگیرد، روشن نیست، اما باید به این نکته توجه داشت که هواداران باشگاه استقلال واکنش های مثبتی نسبت به حضور ضیایی در این پست نداشته اند و با تعجب و شگفتی به این موضوع نگاه می کنند.