آرشیو شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۸۴۵۹
ورزشی
۱۷

شکستی که به نفع شهرداری تمام شد

الریاضی به گر وه مرگ رفت

شهرداری گرگان به رغم شکست برابر الریاضی و نایب قهرمانی مرحله اول منطقه غرب آسیا، وارد مسیری به مراتب ساده تر از الریاضی و ساجس برای رسیدن به جام باشگاه های آسیا شد. هرچند شهرداری گرگان در دیداری سخت 100-78 مقابل تیم قدرتمند الریاضی تن به شکست داد تا در مجموع 2 بر یک سری فینال را به حریف خود واگذار کند اما این اتفاق باعث شد شهرداری چی ها گام در جاده هموارتر در جمع 8 تیم پایانی سوپرلیگ غرب آسیا بگذارند. مطابق اعلام WABA تیم دوم منطقه غرب در دور نهایی باید با تیم های اول و سوم منطقه خلیج فارس و یکی از دو تیمی که در آسیای میانه یا منطقه جنوب به قهرمانی می رسند همگروه شود.

الکویت و کاظمه کویت به ترتیب تیم های اول و سوم منطقه خلیج فارس شدند. درباره آخرین تیم همگروه شهرداری اما امروز اخباری پراکنده از حضور آستانه قزاقستان به گوش می رسد. این درحالی است که الریاضی باید دراین گروه مقابل ساجس و منامه (مدافع عنوان قهرمانی) و قهرمان جنوب آسیا رقابت کند. به این ترتیب شهرداری شانس زیادی برای صعود دارد.

احمد فران، سرمربی تیم الریاضی نیز بعد از شکست شهرداری گرگان در مورد قهرمانی تیمش گفت: «از داشتن چنین تیمی و چنین بازیکنانی به خودم افتخار می کنم. بازیکنان را به خوبی برای بازی سوم در بیروت آماده کرده بودیم و با تکیه بر بازیکنان و انرژی آنها برنده شدیم. سرمربی تیم بسکتبال الریاضی لبنان ادامه داد: بازیکنان توانستند برنامه های کادر فنی را به خوبی اجرا کنند. آمار بازی، گویای عملکرد بازیکنان ماست. هر کاری برای کسب عنوان قهرمانی لازم بود، انجام دادیم و موفق شدیم.»