آرشیو شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۷۵
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

سامانه پیام کوتاه 30002323

* رهبر معظم انقلاب رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی که به صورت مسالمت آمیز معترض بودند را این گونه ترسیم می کند : دانشجویان آمریکایی نه جایی را تخریب کردند و نه شعار تخریبی دادند و نه کسی را کشتند ، فقط با اسرائیل مخالفت زبانی کردند اما با آنها این گونه برخورد شد!

تهوری

*جنبش دانشجویی که جنبش حقیقت طلبی در آمریکا به شمار می رود برای نخستین بار با حجم قابل توجهی از اعتراضات از سوی فرهیختگان آمریکایی پس از جنگ ویتنام شکل گرفته است. امیدواریم تداوم اعتراضات دانشجویان و اساتید آنها در شهر های مهم و بزرگ آمریکا بر تصمیم گیری های آمریکا درباره غزه و فشار بیشتر بر نتانیاهو برای پذیرش آتش بس دائم تاثیر بگذارد و شاهد توقف کشتار وحشیانه توسط صهیونیست ها در غزه باشیم.

سلحشور

*اینکه اساتید آمریکایی با درجات مختلف علمی و دانشجویان در رشته های تحصیلی مختلف به سیاست های آمریکا و اسرائیل درباره مردم فلسطین و غزه اعتراض دارند و نزدیک به سه هزار تن از اساتید برجسته و نخبگان دانشجویی توسط پلیس ایالتی آمریکا دستگیر شده اند، و حدود سی ایالت در آمریکا درگیر جنبش دانشجویی علیه حمایت های آمریکا از اسرائیل هستند بیانگر این واقعیت مهم است که جامعه علمی آمریکا دچار گسل بزرگی نسبت به سیستم سیاسی آن شده است.

رودکی

* اعتراضات دانشجویی و اجتماعی آمریکا در حال سرایت به کشور های اروپایی است. به طوری که اینک حاکمان آمریکا و اروپا وارد این بحث جدی شده اند که چگونه باید جلوی گسترش این روند اعتراضی در جامعه علمی خود را بگیرند. در صورت تداوم جنبش دانشجویی و نخبگی طبیعتا شرایط اقتصادی، سیاسی و امنیتی در اروپا و آمریکا وارد مرحله خطرناکی می شود. لذا هیچ بعید نیست دولتمردان آمریکا و اروپا برای جلوگیری از خطر بزرگ تر نتانیاهو را به دلیل جنایت هایی که در غزه صورت داده قربانی خود کنند.

اسلامی فرد

* از بوق هایی مثل بی بی سی و اینترنشنال می پرسیم از شعار زن زندگی آزادی در دانشگاه های آمریکا چه خبر؟ گویا فقط در ایران باید این شعار را روی دست گرفت و با تکیه بر انبوهی از دروغ ها کشور را به آشوب کشید و در غرب احترام به زن لزومی ندارد!

محمدی

*با این سکوتی که اصلاح طلبان در قبال سرکوب دانشجویان آمریکا توسط پلیس این کشور در پیش گرفته اند چگونه می خواهند فردا روزی به روی مردم آزادی خواه نگاه کنند.

علیمردانی

*حوادث این روزهای آمریکا و حرکت اعتراضی دانشجویان و اساتید این کشور در دفاع از مظلومان غزه نشان داد سربازان حضرت آقا فقط متعلق به ایران نیستند. در ضمن کارهای مخالفان و نفوذیان در انقلاب نیز مانند پشم حلاجی شده ، به هوا می رود. در نتیجه سند 2030، فتنه، سلبریتی بازی و... همه رنگ باخته اند.

آقابیگی

* برخی اصلاح طلبان و غرب زدگان نشان دادند که در چارچوب نظام و قانون اساسی فعالیت نمی کنند بلکه فقط پادوی آمریکا و اسرائیل هستند و برنامه بیگانگان را پیش می برند.

رجب پور

*جلوگیری از ایجاد و شیوع آسیب های اجتماعی در بین جوانان توقع برحقی است. اما مقدمه و شرط تحقق این مهم آن است که در خود مدارس آسیب های اجتماعی وجود نداشته باشد که این جزو وظایف معاونت پرورشی است و باید توسط مسئولان تعلیم وتربیت جدی گرفته شود.

عسکریه

* آمریکا به تلاش افتاده بعد از پایان جنگ غزه با انجام یک سری کارهای دیپلماتیک و فشار روی برخی کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی روند عادی سازی روابط اسرائیل با این کشورها را اعاده کند و در قبال آن امتیازات محدودی بدهد. اما همان گونه که ولی امر مسلمین جهان و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند تا وقتی فلسطین به صاحبان خود بازنگردد مشکل غرب آسیا حل نخواهد شد.

هاشم زاده

* ای جریان های منفعل داخلی کینه و عناد و حسد تا چه اندازه؟! ببینید دشمنان چگونه از پیشرفت های ایران عزیز باعظمت یاد می کنند؟ اگر وجدان داشتید تا این حد وطن فروشی نمی کردید!

شیخ الاسلام

* طرح نور مورد تشویق و استقبال مردم، نمایندگان مجلس، دستگاه های مرتبط و قوای سه گانه قرار گرفته است و ان شاءالله با اهتمام همه دستگاه های متولی بحث حجاب و عفاف، امیدواریم نتیجه این تلاش ها را ببینیم و جامعه هم از لوث فرهنگ منحط غربی پاک شود.

عطائی

* باید بیدار بود. طرح نور جریان سلطه را پریشان کرده است. طرح های اقتصادی دولت و طرح نور کمر جریان سلطه را خواهد شکست. ان شاءالله

نیک نام

*با افزایش مالیات ها و ابزارهای نظارتی ازسوی دولت، برخی از صنوف با جایگزین کردن دلار و سکه به جای پرداخت ریالی به دنبال دور زدن قانون و فرار مالیاتی می باشند.

بختیاری

*قرص سولفاسالازین 500 که برای بیماری های سیستم ایمنی تجویز می شود که اتفاقا تولید داخل هم است، در داروخانه ها مدت ها است کمیاب شده و خبری هم از توزیع آن نیست. لطفا مسئولان امر این مشکل را حل کنند.

شیخ حسنی

*در تقدیر و تشکر از نیروی انتظامی در اجرای طرح نور:

گردیده زطرح نورتان دل خرسند / بنشسته به لب های شهیدان لبخند

بر غیرت و همت شما با صلوات / شیطان و شیاطین شده اینک در بند

ای خواهر من بیا تو نورانی شو / خود رهرو راه آن سلیمانی شو

تا بهره بری از شهدا با صلوات / دور از همه فتنه های شیطانی شو

ای خواهر من از شهدا برتو خطاب / در جمله وصایا همه فرموده حجاب

چون در صدف چادر خود محفوظی / ایمن شوی فردای قیامت ز عذاب

بر مجری طرح نور هر دم صلوات / بر آنکه بود چنین مصمم صلوات

با عفت و با حجاب آماده شوید / تا آنکه رسد منجی عالم صلوات

حامد اصفهانی

* از پلیس راهور درخواست می شود با رانندگان متخلف مرتکب ایجاد آلودگی صوتی که موجب سلب آسایش و آرامش مردم می شوند به شدت برخورد نماید. گاهی متاسفانه نیمه های شب نیز در معابر و خیابان ها تردد باعث وحشت مردم می شوند.

ساعدی

* سایت آمریکایی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که عربستان سعودی دستگیری شهروندانی را که در پست های رسانه های اجتماعی به اسرائیل انتقاد می کنند را تشدید کرده است. این رفتار پادشاهی عربستان نشان از آمادگی این کشور برای عادی سازی روابط با اسرائیل است! چطور از چنین کشور اسلامی می توان انتظار داشت که برای ملت مظلوم فلسطین و غزه اقدام مثبتی از خود نشان دهد؟

ندیری

* به پاسداران جان برکف که در تمام سنگرها به خدمت رسانی مشغولند خداقوت عرض می کنم. هم در سنگر نظامی و دفاع از نظام و حرم، هم در سنگر اقتصادی و آبرسانی به پنج هزار روستا و هم در سنگرهای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و...

حسنی