آرشیو شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۸۴۵۹
اجتماعی
۱۴

اخبار

300 بیماری مشمول دریافت بسته های حمایتی ویژه

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه 300 بیماری (107 گروه بیماری) تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج قرار دارند، گفت: تعداد گروه های بیماری هایی که از حمایت این صندوق برخوردار می شوند، تا پایان سال افزایش می یابد.

دکتر محمدمهدی ناصحی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه سرطان جزو بیماری هایی است که تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج قرار دارد، افزود: هنگامی که از بیماری سرطان سخن به میان می آید منظور فقط یک نوع خاص از گروه سرطان نیست؛ بلکه تمام سرطان ها را در کانون توجه قرار داده ایم و حمایت ها تنها از یک نوع خاص نیست. مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: همچنین ارائه بسته حمایتی برای بیماری هایی که چندین نوع دارند، فقط مختص سرطان نیست، بلکه بیماری های متابولیک نیز چندین نوع دارند؛ حداقل 22 نوع بیماری متابولیک شناسایی شده است. بیماران مبتلا به بیماری های متابولیک نیز از بسته های حمایتی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج استفاده می کنند.

ثبت نام مشمولان سربازی برای مهارت آموزی

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از آغاز ثبت نام مشمولان در سامانه سخا برای دریافت مشوق های مهارت آموزی از اواسط هفته آینده خبر داد.

سردار موسی کمالی مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو های مسلح در گفت وگو با فارس اظهار داشت: مشمولانی که قبل از ورود به خدمت سربازی مهارتی را کسب کرده و گواهی لازم را دریافت کرده اند از اواسط هفته آینده می توانند با مراجعه به سامانه سخا و ثبت نام برای دریافت مشوق های مهارت آموزی اقدام کنند.

وی گفت: پس از بررسی های لازم و تایید مدارک، مشمولان به تناسب امتیاز کسب شده از مشوق ها بهره مند خواهند شد.

سردار کمالی مشوق های پیش بینی شده را 12 مشوق اعلام کرد و گفت: این مشوق ها شامل استفاده از یک ماه کسر خدمت، یک ماه مرخصی تشویقی، انتخاب استان محل خدمت، انتخاب سازمان محل خدمت سربازی، تعویق اعزام تا 6 ماه، اعطای درجه تشویقی بالاتر و بکارگیر ی سرباز ماهر برابر نیاز و اولویت استخدام در نیروهای مسلح است.

اختصاص 20 دستگاه دیالیز و لزوم انجام پیوند کلیه در قم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از نشست 5ساعته با معاونان و مدیران ارشد وزارت بهداشت و اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی قم از اتخاذ تصمیماتی مهم برای ارتقای سلامت و آموزش پزشکی در این استان خبر داد.به گزارش وبدا، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه این نشست با بیان اینکه اقدامات انجام شده در دو سال و نیم گذشته در دانشگاه علوم پزشکی قم، تحول آفرین بوده است، از افتتاح 30 پروژه حوزه سلامت در این استان در دولت مردمی به ارزش 940 میلیارد تومان خبر داد.

وزیر بهداشت از اضافه شدن 6 رشته مقطع جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم در دولت مردمی خبر داد و گفت: امروز تصمیم گرفتیم دانشکده داروسازی در قم راه اندازی شود که موافقت اصولی راه اندازی این دانشکده وجود دارد و پس از آن باید با رعایت ضوایط و استانداردها، موافقت نهایی نیز اتخاذ شود. همچنین وزارت بهداشت موافق راه اندازی رشته بهداشت محیط و آموزش بهداشت در مقطع PHD به دانشگاه علوم پزشکی قم است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: برای جبران کمبود پایگاه های اورژانس مورد نیاز در شهر قم مقرر شد این پایگاه ها با مراکز جامع خدمات سلامت ادغام شوند و بتوانند خدمات مورد نیاز را با تجمیع امکانات و زیرساخت ها ارائه کنند. برای جبران کمبودهای تجهیزاتی دانشگاه علوم پزشکی قم تصمیمات خوبی گرفته و با اختصاص 20 دستگاه دیالیز به این استان موافقت شد، البته امکان انجام پیوند کلیه حتما باید در قم فراهم شود تا بیماران کمتر به خدمات دیالیز نیاز پیدا کنند.وی از راه اندازی مجتمع آموزشی و کلاس های درسی در دانشگاه علوم پزشکی به منظور جبران نیازهای مربوط به فضاهای آموزشی خبر داد و گفت: این مجتمع با استفاده از روش های زودبازده و سازه های سبک در دانشگاه علوم پزشکی قم ایجاد می شود تا مشکلات مربوط به کمبود کلاس های درسی و فضاهای آموزشی برطرف شود.