آرشیو شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۸۴۵۹
اجتماعی
۱۴

مرور

برنامه شهرداری تهران برای دوچرخه های اشتراکی

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، برنامه استفاده از «دوچرخه های اشتراکی» را اعلام کرد.

به گزارش مهر، حسن رضایی درباره تصاویری که در فضای مجازی پیرامون فعالیت دوچرخه های اشتراکی در تهران منتشر شده، گفت: شهرداری تهران در حال حاضر هیچ قراردادی با هیچ شرکتی در خصوص استفاده از دوچرخه های اشتراکی یا موتور برقی اشتراکی منعقد نکرده است. وی ادامه داد: بر این اساس فعالیت هرگونه دوچرخه اشتراکی در سطح شهر بدون اخذ مجوز و طی ضوابط و مقررات شهرداری تهران خلاف مقررات و غیرقانونی است.رضایی در ادامه با بیان اینکه شهرداری تهران برنامه ای برای استفاده از دوچرخه های اشتراکی تهیه کرده که بزودی با رعایت ضوابط و مقررات اجرایی می شود، اضافه کرد: اطلاعات بیشتر در این باره متعاقبا اعلام می شود و شهروندان می توانند بزودی از این مدل حمل و نقلی هم استفاده کنند.

به روزرسانی نقشه ریسک تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: نقشه ریسک شهر تهران به روزرسانی شد. به گزارش مهر، علی نصیری در اختتامیه کنفرانس بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله گفت: تاکنون 20 کمیته تخصصی اندیشه ورز طراحی کرده ایم و در این کمیته با حضور جامعه دانشگاهی برای بررسی موضوعات مدیریت بحران در تعامل هستیم. وی افزود: فعال ترین کمیته ما، کمیته زلزله و زمین لغزش است که با حضور اساتید مربوطه تاکنون 20 جلسه آن با موفقیت برگزار شده است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به تعاملات بین سازمانی با شورای شهر تهران یادآور شد: نقشه ریسک شهر تهران بعد از سال ها به روزرسانی شد و از میان 55 مخاطره ای که در شهر تهران احتمال وقوع آنها وجود دارد، 14 مخاطره خطرآفرین شناسایی شده است.

تقدیر معاون رئیس جمهور از هلال احمر

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به امدادرسانی ها و نیز خدمات اجتماعی هلال احمر گفت: همه باید باهم در کاهش آسیب های اجتماعی و تحکیم بنیان

خانواده بکوشیم.به گزارش مهر، انسیه خزعلی، در همایش دختران آفتاب جمعیت هلال احمر که در شبستان حضرت زهرا(س) برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت معصومه(س) اظهار کرد: زن الگوی سوم، زنی است که با یک دست گهواره و با دست دیگر جهان را تکان می دهد و با تلاش های خود هم در خانواده و هم در جامعه تاثیرگذار است.خزعلی ادامه داد: بهترین زندگی، زندگی ای است که مانع و آسیبی را از زندگی دیگری برطرف کرده حال افراد در سایه تلاش تو بهبود یابد و شما داوطلبان هلال احمر این زندگی را انتخاب کرده اید و به همین دلیل ان شاءالله مورد عنایت امام رضا(ع) و خواهر بزرگوارشان قرار خواهید گرفت.

جابه جایی حجاج با قطار در مسیر مکه و مدینه

غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با بیان اینکه براساس برنامه ریزی ها که با هماهنگی کشور میزبان انجام شده، زائران حج تمتع از 24 اردیبهشت از 21 ایستگاه پروازی وارد مدینه می شوند، گفت: پروازها در چند روز اول به سمت مدینه است و پس از آن پروازها به سمت جده آغاز می شود. پروازها تا 28 روز ادامه دارد تا کل حجاج با تعداد 87 هزار و 550 نفر به سرزمین وحی منتقل شوند. امسال زائران مسیر 420 کیلومتری مکه به مدینه را پیش از تشریق، با قطار طی می کنند. مسیر برگشت نیز این امکان برای زائران وجود دارد.اعزام زائران ایرانی به حج درحالی از اوایل اردیبهشت ماه امسال آغاز شد که به گفته معاون پزشکی سازمان هلال احمر ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائران در موسم حج برعهده جمعیت هلال احمر است.