آرشیو شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۶۷۶۲
حوادث
۱۹

کوتاه از حوادث

کشف جسد یک سال بعد از جنایت

جسد پسر جوانی که توسط دوستش به قتل رسیده بود بعد از گذشت یک سال از جنایت پیدا شد.

به گزارش خبرنگار جام جم، اوایل سال گذشته پسر جوانی از خانه اش در یکی از محله های تهران بیرون رفت و ناپدید شد. خانواده اش وقتی موفق به پیداکردن او نشدند به پلیس آگاهی تهران رفته، شکایت کردند و تحقیقات پلیسی برای یافتن ردی از سرنوشت او آغاز شد. با گذشت یک سال از این ماجرا سرانجام اوایل اردیبهشت امسال، خانواده مرد گمشده دوباره به پلیس آگاهی تهران آمده و اطلاعات جدیدی را در اختیار ماموران قرار دادند و مشخص شد پسری به یکی ازدوستان پسرشان گفته که او را به قتل رسانده است اما نمی دانند که ماجرا صحت دارد یا نه. وقتی ماموران این موضوع را شنیدند، از دوست مرد گمشده تحقیق کردند که او گفت دوستش شهرام در مهمانی شبانه و در عالم مستی گفته یکی از دوستان شان را کشته است. بنابراین شهرام نیز بازداشت شد و در جریان تحقیقات اعتراف کرد مقتول با دوستان ناباب در رفت وآمد بود و می خواسته وی را به کار خلاف بکشاند که قبول نکرد. یک سال قبل نیز با هم سوار موتورسیکلت شده و به اطراف کرج رفته اند که در آنجا با هم دعوای شان شده و او را برای نجات جان خود را هل داده که باعث شده او از تپه پرت شده و فوت کند.

با اعتراف های مرد جوان، ماموران به استعلام از پلیس استان البرز پرداختند تا این که دو روز پیش جواب پلیس البرز در گزارشی اعلام کرد: یک هفته بعد از زمانی که متهم گفته قتل را مرتکب شده، توسط چوپانی که برای چرای گوسفندان به همان حوالی رفته بود، جسد پیدا شده و این جسد به عنوان مجهول الهویه به پزشکی قانونی منتقل شده است. عظیم سهرابی، بازپرس شعبه نهم دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر به جام جم گفت: با کشف جسد پسر جوان و تایید هویت او توسط خانواده اش، چون جنایت در شهر دیگری رخ داده بود، پرونده با نبود صلاحیت رسیدگی به آنجا ارسال شد.

محاکمه عاملان سنگ پرانی مرگبار

دو مرد که متهم هستند در جریان سنگ پرانی در پاتوق قاچاقچیان مرتکب قتل شدند، پس از هشت سال پای میز محاکمه قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار جام جم، تحقیقات در این پرونده از شامگاه چهارم آذر 1394 و با گزارش درگیری دسته جمعی دو گروه در حاشیه بزرگراه آزادگان آغاز شد. در تحقیقات مقدماتی مشخص شد درگیری میان دو گروه قاچاقچیان و بر سر پاتوق فروش موادمخدر رخ داده است. قاچاقچیان با سنگ و شمشیر به جان هم افتاده و یکی از آنها به نام سهراب 25ساله به خاطر برخورد سنگ به سرش وضعیت وخیمی داشت. سهراب به بیمارستان منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت اما به دلیل شکستگی جمجمه تلاش ها بی نتیجه ماند و جان باخت. ماموران برای شناسایی عامل یا عاملان قتل به تحقیق از شاهدان پرداختند. یکی از آنها گفت: مدتی است فضای سبز حاشیه بزرگراه پاتوق موادفر وشان شده است. امروز دو گروه از آنها با هم درگیر شده و با سنگ و شمشیر به جان هم افتادند. یکی از آنها با ضربه سنگ زخمی شد و قبل از حضور پلیس، قاچاقچیان فرار کردند.

با شناسایی افراد حاضر در درگیری و تحقیق از آنها مشخص شد دو متهم به نام های احسان و مرتضی درگیری را شروع کرده بودند. احسان یک سال بعد دستگیر شد اما ردی از مرتضی پیدا نشد. او بعد از سنگ پرانی مرگبار به محل نامشخصی گریخته بود. پس از هشت سال از این ماجرا، پاییز سال گذشته مرتضی در غرب کشور شناسایی و دستگیر شد. دو متهم بعد از گذشت هشت سال از این ماجرا در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفتند.

در ابتدای این جلسه اولیای دم درخواست قصاص مطرح کردند. پدر سهراب گفت: پسرم بی گناه کشته شد. نمی دانم چرا این افراد با هم درگیر شدند اما من برای آنها حکم قصاص می خواهم و حاضر به بخشش نیستم. رئیس دادگاه سپس از احسان خواست از خود دفاع کند که او با رد اتهامش گفت: از وقتی بازداشت شدم، گفته ام سنگی در دست نداشتم و نمی دانم چرا شاهدان مرا به عنوان سنگ پران معرفی کرده اند. در آن درگیری افراد زیادی سنگ پرانی کردند و مشخص نیست سنگ چه کسی به سر سهراب برخورد کرد. در ادامه نوبت به دفاع مرتضی رسید که او مدعی شد من در آن درگیری سنگی نداشتم و شمشیر داشتم .

رئیس دادگاه: پس چرا فرار کردی؟

متهم به قتل: من به موادمخدر معتاد بودم و خیلی ترسیدم. دوستان و خانواده ام با حرف های شان مرا تحریک کردند و هشت سال آواره بودم. باور کنید من سنگی در دست نداشتم.

پس از آخرین دفاع متهمان، قضات برای تصمیم گیری وارد شور شدند.