آرشیو یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۷۶
صفحه اول
۱

218 روز پس از جنگ غزه

اسرائیل، منفور در جهان شکست خورده در میدان

سرویس خارجی: اعتراض های ناتمام خیابانی در سرزمین های اشغالی، تجمعات بی سابقه در دانشگاه های جهان، شکست های پی در پی در میادین جنگ و دیپلماتیک، خطر دستگیری و محاکمه سران و...گوشه هایی از فلاکت صهیونیست هاست که طی 218 روزی که از جنگ غزه می گذرد، گریبان اسرائیل را گرفته و آن را به منفورترین و منزوی ترین رژیم جهان تبدیل کرده است.

خیلی ها معتقدند، عملیات طوفان الاقصی، که 218 روز پیش انجام شد، ضربه نهائی و کاری را به صهیونیست ها وارد کرد و سقوط و فروپاشی رژیم مصنوعی اسرائیل را شدت بخشید. این هم گفته شده است که، تاریخ رژیم صهیونیستی به «قبل و بعد از این حمله» تقسیم شد، و اسرائیل بعد از طوفان الاقصی با اسرائیل قبل از آن، زمین تا آسمان متفاوت خواهد بود. 218 روز است که موضوع اصلی در اسرائیل، بحث «عادی سازی» و «طرح آبراهام» نیست بلکه مسئله اصلی در این سرزمین اشغال شده، «ماندن» یا «رفتن» اسرائیل است. شاید در وهله اول تصور شود، این موضع گیری ها و تحلیل ها، سیاسی و ژورنالیستی است و با واقعیت فرسنگ ها فاصله دارد. اما رسانه ها و افرادی این مواضع را گرفته اند که، دارای اعتبار بالایی هستند. خیلی از این مواضع حتی از سوی خود صهیونیست ها اتخاذ شده است. اصلا رسانه ها و افراد به کنار. بیایید کمی به اخبار رسمی که هر روز در رسانه های دنیا منتشر می شود نگاهی بیندازیم.

یکی از داغ ترین مصادیق منزوی و منفور بودن رژیم صهیونیستی، اتفاقی است که کمتر از دو روز پیش در مجمع عمومی سازمان ملل رخ داد یعنی رای گیری برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل. نتیجه حیرت انگیز و مهم بود. برای نخستین بار 143 کشور به عضویت کامل فلسطین رای مثبت دادند و تنها 9 رای منفی بود. این اتفاق به قدری برای صهیونیست ها سنگین تمام شد که، نماینده این رژیم را به واکنشی رسوا در سازمان ملل واداشت. او دستگاه کاغذ خردکنی را به دست گرفت و منشور سازمان ملل را در آن گذاشت و... در ادامه این سیرک، عکس یحیی سنوار را هم به دست گرفت و به حضار گفت شما با این کار به او به عنوان رئیس جمهور رای دادید! این واکنش جنون آمیز باعث تمسخر او از سوی برخی کشورهای دنیا و رسانه ها شد. همین رای گیری و همین آراء نشان داد، صهیونیست ها در دنیا منزوی و منفورند.

به تجمعات دانشگاه های آمریکا و دنیا هم اگر رجوع کنید، این انزوا و نفرت را خواهید دید. بیش از 3 هفته است، بزرگ ترین، معتبرترین و خوشنام ترین دانشگاه های آمریکا و جهان، علیه اسرائیل شده اند. با وجود سرکوب، بازداشت و حتی شکنجه، دست از حمایت از ملت مظلوم فلسطین برنمی دارند. به این مهم هم توجه کنید که این قشر دانشگاهی، نخبه های کشورهای خودشان هستند. نخبه های دانشگاه های هاروارد، کلمبیا و... این یعنی، نه آمریکا و نه صهیونیست ها، نمی توانند به معترضان، برچسب اراذل و اوباش بزنند تا سرکوب وحشیانه شان را توجیه کنند. [اگر چه برچسب «تروریست»، «عضو حماس» و «یهودستیز»، «عامل ایران» و... می زنند اما این برچسب ها واقعا نمی چسبد.

میادین جنگ

در میادین جنگی نیز صهیونیست ها واقعا باخته اند. تلفات سنگینی که این رژیم در میادین جنگ داده آن قدر زیاد است که، عدد سانسورشده و اعلامی آن از سوی صهیونیست ها، بیش از 2000 نفر است. 2هزار ژنرال و افسر و سرباز و... این در حالی است که عدد واقعی تلفات این رژیم بسیار بالاتر از این حرف هاست. حداقل دو یا سه برابر عدد اعلامی. دیروز اعلام شد، از شمال و مرکز غزه که صهیونیست ها مدعی بودند، به تصرف درآمده است، چندین موشک به سرزمین های اشغالی شلیک شد. همچنین رسانه های عبری نوشتند، حماس توانسته است خود را در شمال و مرکز غزه، سازماندهی مجدد کند. فلسطینی هایی هم که از رفح می گریزند، به سمت شمال و مرکز غزه می روند. تک تک این تحولات یعنی، صهیونیست ها باخته اند. مگر این که کودک کشی و نوزادکشی را افتخار بدانیم! در این صورت صهیونیست ها حتما برنده کودک کشی اند.

محاکمه در دادگاه

نتانیاهو، فرماندهان نظامی این رژیم و شمار زیادی از سران آن، در حال محاکمه در دادگاه بین المللی (لاهه) هستند. جرم آنها هم «نسل کشی» است. در صورت محکومیت- که به نظر می رسد حتمی است- سران این رژیم هرجا بروند، دستگیر خواهند شد. فلاکت و بدبختی از این بالاتر! این شرایط باعث شده آمریکا و رژیم صهیونیستی دست به انتحاری دیگر زده و به آن اندک آبرویی که طی ده ها سال تبلیغ و هزینه کسب کرده اند، چوب حراج بزنند. سناتورهای آمریکایی صراحتا می گویند، دادگاه لاهه باید حکم را آن طور که آنها دیکته می کنند، صادر کنند. در غیر این صورت تمام قضات آن را تحریم و ممنوع از سفر هوایی می کنند! این یعنی شلیک به مغز قانون، عدالت و هر آنچه هنگام تاسیس این دادگاه، برایش تبلیغ کرده بودند!

وب سایت «اکسیوس» در این باره اعلام کرده اعضای دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در کنگره به دیوان کیفری بین المللی لاهه درباره هرگونه بازداشت مقامات ارشد سیاسی و نظامی رژیم اسرائیل هشدار داده اند و همزمان جمهوری خواهان مجلس آمریکا به دنبال تنظیم طرحی هستند که مقام های این دادگاه بین المللی را تحریم کنند.

همین هفته گذشته بود که شماری از رسانه ها خبر دادند، دادگاه کیفری بین المللی در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت برای مقامات ارشد دولتی رژیم اسرائیل از جمله «بنیامین نتانیاهو» در ارتباط با جنایات انجام شده در غزه است... آمریکا در هشت ماه گذشته علاوه بر حمایت مالی و تامین تسلیحاتی، از تمام ابزارها و اهرم های خود برای پشتیبانی از رژیم صهیونیستی بهره برده است؛ مانند وتوی قطعنامه های آتش بس در شورای امنیت و حال سناتورهای این کشور به دنبال این هستند با چاقوی کند و قدیمی شان یعنی «تحریم» به جنگ لاهه بروند و سر «قانون» را هم ببرند!

سایر رویدادها

منابع عبری زبان دیروز از حمله موشکی از شهر رفح در جنوب نوار غزه به پایگاه نظامی کرم ابوسالم خبر دادند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که 4 موشک از رفح به سمت پایگاه کرم ابوسالم در مجاورت نوار غزه شلیک شده است.

روز گذشته نیز دست کم 15 موشک از رفح به سمت بئرالسبع و شهرک های صهیونیست نشین در جنوب فلسطین اشغالی شلیک شد.

شمار زیادی از شهروندان هلند در پایتخت این کشور در حمایت از فلسطینیان غزه دست به تجمع اعتراضی علیه حملات رژیم اسرائیل زده و با اهالی غزه ابراز همبستگی کردند.

کانال تلگرامی مرکز اطلاع رسانی فلسطین دیروز اعلام کرد: بیش از 10هزار شهید در غزه زیر آوار هستند و نیروهای امدادی موفق نشده اند اجساد آنها را بیرون بکشند.

«یدیعوت آحارونوت» به نقل از «گادی شامانی»، رئیس سابق شعبه عملیات ارتش رژیم اسرائیل نوشت: فرستادن نظامیان اسرائیلی به میدان جنگ در رفح برای اهداف سیاسی است و این امر تخطی از خطوط قرمز است.

در سایه تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه رفح آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای فلسطینیان (آنروا) گزارش داد تاکنون 150هزار فلسطینی از این منطقه گریخته اند.

باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد: آمار فلسطینی های بازداشت شده در کرانه باختری از هفتم اکتبر تاکنون به 8هزار و 680 نفر رسیده است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از پیدا شدن اجساد 80 شهید فلسطینی در 3 گور دسته جمعی در محوطه بیمارستان شفا و ده ها جسد دیگر در داخل بخش های مختلف این بیمارستان خبر داد. شمار شهدای غزه از آغاز جنگ تاکنون به 34هزار و 971 نفر رسید.

سی ان ان در گزارشی به تصاویر و اطلاعاتی از سوی چند افشاگر اسرائیلی حاضر در دو بازداشتگاه در سرزمین های اشغالی دست یافته که نشان می دهند زندانیان فلسیطینی تحت شکنجه های غیرانسانی و وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار دارند. روزنامه «گاردین» تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه و تشدید خشونت شهرک نشینان در کرانه باختری علیه فلسطینیان را دلیل خشم جامعه جهانی و شکل گیری «سونامی دیپلماتیک» علیه صهیونیست ها توصیف کرده است.