آرشیو یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۷۶
اخبار کشور
۲

کیهان بررسی کرد : احیای دریاچه ارومیه و رسوایی مدعیان اصلاحات

سرویس سیاسی: در دولت سیزدهم، مدعیان اصلاحات به یاد مشکلات کشور از جمله خشکی دریاچه ارومیه افتادند و با رسانه های معاند برای تزریق ناامیدی در مردم و حتی نادیده گرفتن این دستاورد دولت رئیسی همصدا شدند.

پادوهای رسانه ای غربی- صهیونیستی سال هاست به دنبال تخریب چهره و تزریق ناامیدی در ایران هستند. رسانه هایی که رسالت خود را در تحریف و انتشار اخبار کذب قرار داده و نان و جیره خود را در وطن فروشی به غرب یافته است.

چه خبر از دور اول کنکور سیل زدگان؟!

پس از بارش قابل توجه باران در کشور، برخی شهرستان ها دچار طغیان رودخانه و بسته شدن جاده ها شدند. به دنبال این اتفاق، برخی دانش آموزان به علت بسته شدن و آبگرفتگی جاده به محل برگزاری آزمون نرسیدند. همین مسئله بهانه ای شد تا وطن فروشان و پادوهای خارج از کشور از این موضوع برای خوشحال کردن اربابانشان استفاده کنند و دور اول کنکور را برای دانش آموزان تمام شده نشان دهند تا بلکه ناامیدی را در کشور ایجاد کنند. فیلم هایی از گریه دانش آموزان در صبح روز کنکور پخش کردند و به قول خودشان تحلیلگران و دغدغه مندان آموزش را به برنامه هایشان آوردند تا بیشتر اشاعه ناامیدی کنند. چند روز پیش کنکور دور اول مجددا برای کسانی که به علت سیل و طغیان رودخانه ها از کنکور جامانده بودند برگزار شد اما یک خبر یا حتی یک تیتر مبنی بر این موضوع در کانال هایشان نگذاشتند و از آن دریغ کردند.

چه خبر از دریاچه ارومیه؟!

اما مسئله دیگری که ایران درگیر آن بود خشکی روزافزون دریاچه ارومیه بود. برخی رسانه های داخلی و مدعیان اصلاحات انگار در دوره دولت سیزدهم به یاد دریاچه ارومیه افتادند. گویا قبل از آن این مسئله وجود نداشته و با ریاست جمهوری آقای رئیسی شروع شده است.

دولت سیزدهم با رویکرد حل خشکسالی دریاچه ارومیه اقدامات گسترده ای در حوزه انتقال آب به این دریاچه و جلوگیری حفر چاه های غیرقانونی انجام داد. نمونه آن سد کانی سیب است که دولت سیزدهم با افتتاح آن و انتقال آب شور این سد به دریاچه ارومیه قدم بزرگی برای احیای این دریاچه برداشت.

با وجود کاهش بی سابقه بارش باران در ایران و همچنین در کشورهای همسایه، امسال شاهد احیای دریاچه ارومیه و به راه افتادن قایق های تفریحی در این دریاچه هستیم.

اما رسانه های مدعی اصلاحات یک گزارش از این دستاورد دولت سیزدهم کار نکردند و تحلیلگران محیط زیستی شان همچون قبل به تشریح وضعیت دریاچه ارومیه نپرداختند.

رسانه های معاند هم که واضح است، قبل از احیای دریاچه ارومیه اخبار کذب همچون فروش نمک دریاچه ارومیه و خشک شدن قریب الوقوع آن را پخش می کردند. این همصدایی رسانه های مدعی اصلاحات با پروژه بگیران وطن فروش خارج از کشور در پخش ناامیدی غیرقابل قبول است و اینکه با شروع دولت سیزدهم، مدعیان اصلاحات به یاد مشکلات کشور افتاده اند، قابل تامل است.