آرشیو یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۷۶
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

* از وزیر آموزش و پرورش که مرگ سند 2030 را اعلام کرد تقدیر و تشکر می کنیم. وی گفت سند 2030 به عنوان یک رویکرد در دولت پیشین وجود داشت و در وزارت آموزش و پرورش دفتر داشت و حتی ردیف بودجه برای آن تخصیص داده شده بود در حالی که برای سند تحول بنیادین بودجه نداشتیم!

عرفانی

*گاهی وقت ها انسان دلش برای بر اندازانی که با هزار ضرب و زور خودشان را به آمریکا رسانده اند، می سوزد چرا که مشاهده می کنند در دانشگاه های آنجا به جای «روز قدس»، «ماه قدس» گرفته اند. نمازشان هم به جای سه وعده، پنج وعده برقرار است. وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) را هم با وجود این که واحد درسی شان نیست به صورت نظری و عملی پاس می کنند.

فروتن

*به عزیزان فراجا که با صبر و حوصله به اجرای طرح نور مشغولند خسته نباشید و خدا قوت عرض می کنم. ان شاءالله با دعای ملت اقدام شما مورد مرضی حق تعالی باشد و ریشه مواجب بگیران مروج فساد و فحشا را بخشکانید.

جمعی از اهالی منطقه 14 پاسدار گمنام

* غرب مدعی آزادی نزدیک به 70 سال است که از اشغالگری اسرائیل در فلسطین روایت دروغینی مطرح کرده است ، به طوری که قبل از آغاز جنبش دانشجویی در آمریکا ، بسیاری رژیم صهیونیستی را به جای مردم فلسطین ، قومی مورد ظلم واقع شده تصور می کردند. اما امروز حقایق برای مردم آمریکا هم معلوم و تبدیل به اعتراض شده است.

ترکمان

* اعتراضاتی که در دانشگاه های آمریکایی بر علیه رژیم صهیونیستی صورت می گیرد، باید آن را آغازی بر پایان صهیونیسم سالاری در آمریکا و سایر نقاط جهان قلمداد کرد. فلذا پایان اسرائیل و استکبار به خواست خداوند بسیار نزدیک تر از آنچه تصور می کنیم اتفاق خواهد افتاد.

ملانوروزی

*با حوادثی که در اقصی نقاط عالم به ویژه در غرب با آن ها مواجه هستیم باید گفت فلسطین جهان را بیدار کرده است. از این رو جنگ غزه برای اسرائیل نه تنها در منطقه باعث از بین رفتن بازدارندگی این رژیم شد، بلکه در غرب نیز افکار عمومی را علیه خود اسرائیل بسیج کرد و هزینه حمایت دولت های غربی از صهیونیست ها را نیز به شدت بالا برد.

صفویان

*گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دوباره برای خودش بازی درآورده و در گفت وگو با رسانه غربی «پی بی اس» مدعی شده است اگر ایران در برنامه هسته ای خود شفافیت نداشته باشد و به بازرسان اجازه بازرسی ندهد، آژانس در آینده ای نزدیک از تایید ماهیت صلح آمیز فعالیت های اتمی ایران خودداری خواهد کرد. هدف این عامل نظام سلطه جلوگیری از استناد حقوقی و عملیاتی ایران به بند غروب آفتاب در قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد و در نهایت خودداری از انعقاد توافق «تضمین محور» با ایران با هدف ممانعت از بهره مندی ایران از مزایای رفع تحریم هاست.

پژوهان فر

* بعد از انتشار اخبار و گزارش هایی در رسانه های عبری زبان در مورد ناکارآمدی سامانه های پدافندی آمریکایی در مقابله با موشک ها و پهپادهای ایرانی بسیار جالب است که می شنویم یک افسر آمریکایی از رسوایی پدافندی ارتش رژیم صهیونیستی پرده برداشته و اعلام کرده است، حدود نیمی از پهپادهای سرنگون شده صهیونیستی توسط خود سامانه های پدافندی رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته اند. خدا که اراده کند تجهیزات دشمن علیه خودش به کار گرفته می شود.

مهاجر

* حمله پلیس آمریکا به دانشجویانی که به طور مسالمت آمیز مطالبه خود را اعلام می کنند باعث شده است که بسیاری از شخصیت های تاثیرگذار بین المللی، «آزادی بیان» در آمریکا را زیر سوال ببرند بنابر این بایدن رئیس جمهور آمریکا لازم است بداند با نزدیک شدن انتخابات، سبد رای او به شدت دچار آسیب خواهد شد. چرا که جنبش دانشجویی با تغییر فرهنگ سیاسی، بر روی دیدگاه ها و باور های مردم آمریکا تاثیر خودش را خواهد گذاشت.

اسفندیاری

* اسرائیل و آمریکا و چند کشور عربی دنبال ایجاد ناتوی عربی برای جلوگیری از قدرت گرفتن ایران در منطقه و حتی جهانند. اما کور خوانده اند، دستان ما و مقاومت منطقه نه تنها در تنگه هرمز بلکه در باب المندب و شریان های انرژی دنیا کمر آن ها را ان شاءالله خواهد شکست. در واقع از این به بعد این محورمقاومت است که قیمت جهانی نفت را مشخص می کنند.

شیبانی

*در مذاکرات صلحی که بین نمایندگان حماس و اسرائیلی ها در مصر برگزار می گردد، نشانه هایی از کوتاه آمدن رژیم صهیونیستی دیده می شود. در باره کوتاه آمدن اسرائیل شاید گفته شود، به خاطر آزادی گروگان هاست. اما اگر صرفا این انگیزه در کار بود که معقول نبود جنگ این مقدار طول بکشد و تعدادی از آنها جان خود را از دست بدهند. واقعیت این است که این مسئله به تحولات میدانی در غزه و به بن بست رسیدن جنگ در تحقق هدف دیگر یعنی نابودی حماس و تشکیلات نظامی آن بر می گردد.

غلامزاده

* در حالی که دنیا علیه وحشی گری های رژیم صهیونیستی در قتل عام مردم مظلوم غزه به ویژه کودکان به پاخاسته است، مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال تصویب طرحی برای جرم انگاری انتقاد از اسرائیل غاصب برآمده اند!

راستگردانی

*چقدر خوب است دانشجویان بابصیرت و آگاه و فداکار آمریکا و اروپا در جنبش دانشجویی خود از تجربیات انقلاب اسلامی ایران استفاده نمایند. مثلا در مواجهه با پلیس خشن غرب که به دستور اربابان صهیونیستی عمل می کنند، به آن ها گل تقدیم کنند شاید آن ها نیز به این جنبش بپیوندند.

نجفی- مشهد

*با دستور ویژه رئیس جمهور محترم برای حل مشکل اشتغال استان های دارای نرخ بالای بیکاری، امیدوار شدیم که ان شاءالله این مشکل ما در استانی چون لرستان حل شود.

شیخی

* چندین سال است که حرکت قطارها در حریم منازل مسکونی در جاده مخصوص، گرمدره، خیابان ناصریه، مناطق مسکونی راه آهن، شهید فتوکیان، جنب مدرسه امامت آرامش و آسایش خانواده ها را سلب کرده است. مسئولان هم قول مساعد برای حل موضوع داده اند ولی در عمل خبری از حل آن نیست. از دولت جهادی سیزدهم درخواست می شود این مشکل چندین ساله را مرتفع نمایند.

جعفری

* از دستگاه قضائی درخواست می شود خانم های متهمی که در دادگاه به جرمشان رسیدگی می شود و اعتقادی به پوشش حجاب به ویژه چادر نداشته اند، استفاده از چادر در دادگاه برای شان ممنوع شود و صرفا با پوشش مانتو در دادگاه حضور یابند.

رجب پورزمانی

* چندسال پیش ، امام خامنه ای درجمع تعدادی از فعالان فرهنگی فرمودند: از من سوال کردید که به شبکه های اجتماعی و مجازی کنونی که متعلق به دشمن است وارد بشویم یا نه؟به نظر ما ورود هوشمندانه خوب است ولی افرادی بروند و کار دسته جمعی کنند و بنیه داشته باشند که خودشان غرق نشوند... ورود تهاجمی لازم است و گرفتن میدان از دست دشمن. اثر گذار و تهاجمی باشید نه اثرپذیر. (دیدار با اعضای قرب بقیه الله19/8/1395)

محمدی

* خیلی ها یادشان نمی آید که 45سال پیش می گفتند انقلاب«امام» خمینی شش ماه بیشتر دوام نمی آورد! اما الان پیام انقلاب حضرت روح الله جلوی کاخ سفید، آرامش را از سیاستمداران ظالم آمریکا گرفته است. چی فکر می کردند و امروز چی شد؟!

قلی زاده

*کاش نهادهای ناظر ، به مشکل افسارگسیختگی اجاره ها در بازار تهران ورود کنند. در یک پاساژ خیابان15خرداد تهران ، یک موجر ، واحد کسبی را پارسال به قیمت7میلیون تومان اجاره می داد ولی امسال این حق الاجاره را با خیال راحت به 45میلیون تومان رسانده است! درحالی که در موضوع قیمت کالاها ما را به خاطر عدم نصب اتیکت قیمت به شدت توبیخ می کنند آیا نباید به این گرانفروشی آشکار و جسورانه موجران توجهی بشود؟ لطفا مرجعی را که مسئولیت رسیدگی به این گونه اجحاف ها را دارد به ما معرفی کنید. آیا درحوزه اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی است یا جای دیگر؟

یک کاسب